hediye paketi yapımı


bu paketler yeni yıl için değil. ocak ayında türkiye'ye gideceğim için yakınlarıma aldığım hediyeler. yine de yeni yıl hediyesi sayılır birazcık. günlerdir aldığım hediyeleri kaplamaya, paketlemeye ve süslemeye çalışıyorum. bu amaçla bir sürü kaplama kağıdı, rafya/kurdele gibi şeyler aldım. bu konuda biraz hassas (ya da takıntılı) olduğum için pek ambalaj kağıdı da beğenemedim aslında. çünkü hediye paketinin hem verileceği kişiyle, hem de içeriğiyle uyum içinde olması gerekiyor:) hiçbiri gerekmese bile benzersiz olması için hediye paketi ambalajlarını da kendim yapmaya karar verdim ve sonuç beni ziyadesiyle memnun etti.


bunlar hazır ambalaj kağıdıyla paketlediğim hediyeler. kusursuz görünse bile bazen sıkıcı olabiliyor.

ilk olarak şekilli delgeçlerle fon kartonlarıyla, farklı renklerde çiçekler, yapraklar, kalpler, kadehler ve kar taneleri hazırladım.

hediye kutularını rulo halinde aldığım duvar kağıdıyla kapladım. duvar kağıdı oldukça kalın olduğu için giderken bavulumda ezilip yırtılmayacak. duvar kağıdınız yoksa düz herhangi bir kağıtla da kutuları kaplayabilirsiniz. düz renkli kağıt torbalar bu iş için oldukça ideal.

hazırladığım şekilleri beyaz tutkalla kutunun sağına, soluna, üstüne rasgele yapıştırdım.

yine fon kartonlarından şekilli delgeçlerle isim etiketleri hazırladım.

isim etiketlerini de yapıştırdım ve çok eğlenceli hediye paketlerim oldu. bu yöntemle temalı paketler hazırlayabilirsiniz. yeni yıl için çam ağaçlı, doğum günleri için pastalı ve mumlu şekillerle süsleyerek, günün anlam ve önemini vurgulayan paketler yapmak mümkün.

şekilli delgeçlerle kullandığım fon kartonlarını biriktiriyorum. yalnızca bu renkli kağıtları değil, gazeteleri, gazete kağıdına benzer kağıttan basılmış dergileri de atmıyorum. burada kağıdı, yemek çöplerini ve camları ayrı ayrı toplayıp ayrı çöplere atıyoruz gerçi; hepsi dönüştürülüyor ve boşa gitmiyor ancak yeni bir merakım var artık: evde kağıt yapımı, ya da el yapımı kağıt!

bu tür işe yaramayacak kağıtların da tekrar dönüştürülebileceğini öğrendiğimden beri saklıyorum işte. önümüzdeki günlerde bu atık kağıtlardan kağıt yapımını anlatacağım. ilginizi çekerse siz de biriktirmeye başlayın.

6 yorum :

  1. Çok güzel olmuşlar ellerine sağlık.Hediyeleri alanlarda bayılacak bu değişik şeylere eminim,en önemliside el emeği olmaları bence..Zaman ayırıp uğraşmışsınız.

    YanıtlaSil
  2. beliz, beğenmenize sevindim. hem çok basit hem de eğlenceli ve şirin bir çalışma oldu. sahiplerinin de beğenmesini umuyorum:)

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık.. şahane görünüyorlar

    YanıtlaSil
  4. elif, teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  5. çok güzel amam benim elyapımı yanı kumaştan olacak şekilde olması lazım

    YanıtlaSil
  6. Yılbaşında aldığım hediyeler için kendim paket yapmayı düşünüyordum :) Yararlı oldu gercekten fikir kazanmış oldum :) Hepside birbirinden güzel olmuş emeğinize sağlık.. (:

    YanıtlaSil

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin