dimensional magic ile takılar

yeni bir malzeme keşfettim. resine/reçineye(100 kat vernik) benziyor fakat uygulama açısından daha pratik. adı dimensional magic. bu ürün akrilik ve boyutlu boyalarından markasını bildiğim plaid firmasına ait. dimensional magic'i, resinle birlikte kullanmak için mod podge dekupaj tutkalı ararken bu internet sitesinde tesadüfen buldum. almadan duramadım :) fiyatı uygun, 3-4 dolar birşeydi. 
üzerinde herhangi bir kullanım talimatı yok. internette de araştırmadım, denemek daha kolay geldi. satış sitesinde mozaik görüntüsü vermek için kullanıldığı yazıyordu. belki mozaik sıvısı ya da mozaik jeli benzeri bir ürün ya da jelin kendisi olabilir(!) mozaik konusunda hiç bilgim yok, bilenler malzeme hakkında bildiklerini yazarsa memnun olurum ;) 

bir tür şeffaf boyutlu boya diyebiliriz. şişesi de ahşap boyamada ya da dekupajlarda süsleme için kullanılan simli boyutlu boyaların şişesi gibi. ince ucuyla kolayca uygulanıyor, kürdanla çubukla uğraşmaya gerek kalmıyor. birkaç kolye ve yüzükte denedim. aynen buradaki işlemleri uyguladım ancak resin yerine bu verniği kullandım. dökerken ve sonrasındaki (ortalama) 1 saat, şeffaf değil, beyazımsı görünüyor. ancak kurudukça tamamen şeffaflaşıyor. görünüm olarak tıpkı resin gibi sonuç verdi.

uygulaması resine göre çok daha pratik. çünkü 2 ayrı sıvı yok, ölçmek ya da karıştırmak yok. resindeki gibi  hazırlanan karışımın kuruma/sertleşme problemi olmadığı için uygularken acele etmeye de gerek yok. resin karışımını fazla fazla hazırlayıp sonradan kaplayacak şey arayanlar için büyük kolaylık :)
ambalajında kuruması için 3 saat bekleyin diyor ama benim yaptığım tarzda dökümler için bu süre asla yeterli değil. geceden döküp sabaha kadar beklemekte fayda var. belki vernik gibi -ince- kullanımlarda 3 saat yeterli oluyordur. yüksek dökümler yapılacaksa en iyisi 2-3 aşamada dökmek ve aralarda tamamen kurumasını beklemek.

 sonuçtan memnunum, iyi ki denemişim.
suya dayanıklılığı konusunda bir bilgim yok. üzerinde de birşey yazmıyor. ıslanınca öğreneceğim sanırım :)

51 yorum :

  1. süpermiş bu.
    ben de aynen resini fazla hazırlayıp sonra kaplayacak malzeme arayanlardanım:))

    YanıtlaSil
  2. E iyimiş bu arkadaşım. Bulsakta alsak. Başlayalım aramaya:)))
    Bilgi için teşekkürler. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. evet bu mozaik jelin ta kendisi, Türkiye de var. Bende CAdence markasından olanı var. DEdiğiniz gibi ilk bi kaç saat beyaz oluyor ama resinden tamamen farklı(bana göre,resin kullanmadığımdan emin olamıycam ama görüğüm kadarı ile). Ben bu siteden almıştım : http://www.tahtakalehobi.com/cadence-mozaik-jeli-tr.html

    suya,darbeye oldukça dayanıklı..

    YanıtlaSil
  4. Görüntü gayet hoş olmuş. Sayende yeni birşey daha öğrendim, teşekkür ederim :)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. sergun, ben de öyle olduğum için bu malzemeyi sevmeyi abarttım biraz :) çok daha pratik çünkü.

    neduk, zaten yazıyı yazarken siz aklıma geldiniz :) ahşap dekupajlarda, peçete kaplamada ve transfer tekniğinde kabartma yapmak için ve resinle önceki çalışmalarım gibi metal yüzük/magnet vs. içine kağıt üzerine döküm yapmak için ideal ama kalıba döküm konusunda emin değilim.

    yetenek-sizin, bilgiler ve ürün linki için teşekkürler.
    burada resinle yaptığım yüzükler var. bu posttaki yüzük ve kolye uçlarını ise mozaik sıvısıyla yaptım. bence görünüş olarak fark yok. sadece resinle yaptıklarım daha hafif, mozaik sıvısı ile yaptıklarım daha ağır oldu. tabi kullanım alanına göre değişiklik gösteriyor olabilir.

    YanıtlaSil
  6. marifetli peri, rica ederim. resine başlamadan önce alıştırma malzemesi olarak da ideal bir ürün bence. sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Mozaik sıvısı ile derin döküm işler biraz zor sanırım.Ama birkaç kerede dökmeyi denemedim.Ben de RICH marka mozaik jeli vardı,onunla birkaç deneme yaptım,seninkiler kadar iyi değil.Zaten içleri boş takı aparatı bulamıyorum.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. çiğdem, derin dökümleri birkaç seferde yapmak gerekiyor. tam olarak kuruması ancak öyle mümkün. takı yapmak için içi boş metal aparatlar da şart değil. fimo ya da ahşaptan düz plakalar üzerine de resin ya da mozaik sıvısı dökebilirsiniz. sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel olmuş çok beğendim özellikle yüzük çok kaliteli duruyor, yüzüğün alt kısmını da çok beğendim ama etsy dışında maalesef bulunmuyor bu malzemeler :(

    YanıtlaSil
  10. noni, ebay ya da etsy'den alıyorum ben de. aslında izmir'de döküm yapılacak yüzük ve kolye metalleri bulmuştum ama bu kadar şık durmuyor, daha mat bir görüntüsü var. bunlar kaplama olduğu için daha gösterişli.

    YanıtlaSil
  11. Ay sonunda aradığımı buldum, aslında aradığım resindi. Onuda nereden alacağımı bilmiyordum. Onun yerini bunu alıcam. Ben neredemi kullanıcam, minyatür yapımında... Mesele fimodan minik (0,5 mm) elmalarla dolu bir kaseye, su yerine koyacağım, katılaşak ancak su gibi şeffaf kalacak bir materyal arıyordum. İşte bu şimdi YETENEK-SİZİn dediği yerden ısmarlıyacam ve sonucunu herhalde yılbaşından sonra bloguma koyarım teşekkürlerrrrr

    YanıtlaSil
  12. ayşe seven, aradığınızı bulmanıza sevindim :) resini de 100 kat vernik adıyla aynı siteden bulabilirsiniz. dimensional magic kullanacaksanız derin dökümleri birkaç aşamada yapın. 1-2 mm döküp kurumasını bekleyin, sonra tekrar dökün. hem daha çabuk kurur hem de net bir şeffaflık sağlamış olursunuz.

    YanıtlaSil
  13. Sen kocaman kalbi olan, küçük bir şeysin teşekkürler al san öpücük mucuk

    YanıtlaSil
  14. :)
    teşekkür ederim, sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. ben de bu şekilde bir üç boyut sıvısıyla kolye ucu yapmayı denedim, iki gün sonra kuruduğunu zannederken tırnak darbesiyle hemen çiziliverdi. çok belli olmamasına rağmen bu da beni rahatsız etti. sizce tam kurumadığı için midir, ya da sizde de öyle bir problem oldu mu?

    YanıtlaSil
  16. damla, kullandığınız üç boyut sıvısı ne tür bir malzeme bilmiyorum ama resin kullanıldığında bile çizilip çizilmeyeceğinin testini 1-2 hafta bekledikten sonra yapmak gerekiyor :) kuruması, kullanılabileceği anlamına gelmiyor.

    ama çaresi var: çizik kolye ucunun üzerine 1 kat ince döküm yaparsanız geçer.

    YanıtlaSil
  17. hımmmm o zaman başka bir tane daha yapıp bekleyeyim ben:) ama beklemek zor olacak galiba, insan hemen takmak istiyor..

    Teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  18. damla, beklemek yapmaktan daha zor :)
    kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  19. Merhaba..
    Pasajınızdan sitenize uzayan güzel yolculuktan sonra, iki saattir gözlerime ve yüreğime bayram yaptırmış blog sahibine iki kelam etmeden gitmek istemedim...
    El emeği verilen herşeyin çok değerli eşsiz olduğu malum..
    Ben bu işle uğraşan/uğraşabilen insanların da eşsiz olduğuna inanıyorum..
    Ve insanın yüreğinin yansıması olarak görüyorum blogları..
    blogunuza bakarak yürek falınıza bakarsam ;) çok yetenekli,zevkli ve simetrik biri gibi geldiniz bana..
    Şaka bir yana bloğunuzla tanışmaktan çok memnun oldum.
    bloğunuz artık sık kullanılanlarımda..
    Nasip olursa sık sık ziyaret edeceğim :)
    Hayırla kalın..

    YanıtlaSil
  20. sevgili adsız,
    ne güzel şeyler yazmışsınız, teşekkür ederim. sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. Merhaba :)) çalışmalarınız çok güzel.ancak ben birşey sourcaktım.herşeyim tamam aldım yüzük aparatlarımı falanda ama vernik konusunda ne alıyım napıyım bilemedim.yardımcı olur musun?:)sizce en iyisi hangisi? bide okuduğum bir yazıda şey yazıyordu yüzük yapımında,seçtiğimiz yüzüğün üzerine verniğin deymemesi gerekirmiş:S ama anlayamadım.

    YanıtlaSil
  22. vernik derken marka olarak mı soruyorsunuz anlamadım. dimensional magic olarak plaid marka kullandım sadece, diğerlerini bilemeyeceğim. aynı ürünün mod podge marka olanı da var. onu da deneyebilirsiniz.

    dimensional magic ile kaplama yaparken kağıt her zaman zarar görmüyor. fakat resin kaplama yapacaksanız kağıtla resinin temas etmemesi gerekiyor. uygulama aşamalarını okursanız anlayabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  23. sevgili küçükşheyler,

    iyi günler,

    2 gün önce bir mesaj atmıştım.. acaba aldınızmı ?? çünkü sorunlarımı gideremedim hala..

    cevabınız 4gözle bekliyorum,

    kolay gelsin

    ayşecik..

    YanıtlaSil
  24. - tekrar yolluyorum -
    sevgili küçüksheyler,
    iyi günler,
    bende 100 kat vernik uygulamaları yapmaya başladım. ama bazı sorunlarım var. yardım edebilirmisiniz lütfen..
    1 - kolye ucuna yaptığım bazı uygulamalarda zemin rengi değişiyor. özellikle beyazda. zeminin bir bölümü koyulaşıyor..?
    2 - 100 kat verniği kullanmadan önce saç kurutma makinası ile 2-3 dakika ısıttım. cam kavanoza ikisinide yavaş döktüm. 3-4 dakika yine yavaş karıştırıp 1-2 dakika da baloncukların sönmesini bekledim.. baloncuklar azaldı. ama uygulamada içeride iğne başı gibi baloncuklar kaldı.. ?
    3 - uygulamayı ürünün üzerine dökerken ahşap bir aparat kullanıyorum. çoklu uygulamarda kulak damlası benzeri bir şişeye döküp ucundaki huniden aynı uygulama yapılabilirmi.. ?
    bana bu konularda yardım ederseniz çok sevinirim.
    şimdiden teşekkürler,
    kolay gelsin,
    ayşecik

    YanıtlaSil
  25. aysecik, daha önce gönderdiğiniz email ya da mesaj gelmedi.
    sorularınızın cevaplarına gelecek olursak,

    1-kolye ucu uygulamalarında zemin rengi değişiyor derken kağıdın renginin değişmesinden mi bahsediyorsunuz? eğer öyle ise bunun nedeni kağıdın tüm yüzeylerini mod podge(dekupaj tutkalı) ile kaplamadığınız içindir. çünkü resin ile kağıt temas ederse resin kağıdın içine işler ve renk değişimi olur, desenler bozulur. düz yassı bir fırça ile kağıdın ön ve arka yüzeyini-hatta kenarlarını- boşluk kalmayacak şekilde tutkallayın. tüm yüzeyin kaplandığından emin olmak için bu işlemi 2-3 kez yapabilirsiniz. resin dökmeden önce tutkalın tamamen kuruduğundan emin olun.

    2-karıştırma işlemini çok yavaş yapsanız da bazen resinin içinde hava kabarcıkları kalabilir. bu nedenle döküm yaptıktan sonra ilk 10-15 dakika döktüğünüz resinleri gözleyip baloncukları kürdanla yok edebilirsiniz.

    3-uygulama esnasında plastik bir şişeden faydalanabilirsiniz, fakat böyle bir şişe kullanırken döküm yapacağınız yüzeyi doğrudan doldurmaya kalkmayın. ilk damla çoğunlukla hava kabarcığı/baloncuk yaratacağı için önce bir kağıt ya da peçeteye ilk damlayı dökün, sonra şişenin konumunu bozmadan(tekrar dik hale getirmeden) asıl kaplayacağınız nesneye geçin.

    umarım yardımı olur,
    sevgiler

    YanıtlaSil
  26. sevgili küçüksheyler,
    cevbınız için çok teşekkürler,
    sorularım galiba biraz daha devam edecek,
    yardımlarınızı bekliyorum.
    sizin yapmış olduğunuz kolye ucu ve yüzüklerin formu ve kubbesi çok güzel gözüküyor. ben vernik dökerek aynı kubbeyi elde edemiyorum.. siz bunu yaparken kalıp mı kullanıyorsunuz ??
    ayrıca istanbul da çok kaliteli malzeme bulamıyorum. - kolye ucu, yüzük, küpe gibi - kolye ucunu aparatını nasıl takıyorsunuz ? ürünün orijinalinde mi uç var ??
    şimdiden teşekkürler,
    kolay gelsin
    ayşecik

    YanıtlaSil
  27. sevgili kucuksheyler,

    tekrar ben,

    birde bu ürünler acaba nasıl yapılıyor ??

    neyin üzerine, resim nasıl yapıştırılıyor ??

    aynı 100 kat vernik mi kullanılıyor ??

    http://www.etsy.com/listing/19557516/custom-silhouette-handpainted-art

    cevap verebilirseniz çok sevinirim....

    şimdiden çok çok teşekkürler

    ayşecik

    YanıtlaSil
  28. ayşecik, resini dökerken metal çerçeveye kadar değil, çerçevenin üzerine çıkacak kadar döküm yapıyorum. 100 kat vernik yoğun bir malzeme olduğu için döktüğünüz şeyin kenar yüksekliğini fazla önemsemeden döküm yapabilirsiniz. kalıp kullanmıyorum, kalıba gerek yok. tek seferde yüksek, kubbeli görünüm elde edemiyorsanız, 2 aşamalı olarak uygulayabilirsiniz. ilk seferinde resini kenar yüksekliği seviyesinde dökün, kuruyunca bir kat da yüksek döküm yapın örneğin.

    kullandığım kolye metallerinin uçları sabit, ben takmıyorum.

    2. sorunuzun yanıtına gelecek olursak, linkteki ürünler resim yapıştırma değil, çizim :)

    ahşap parçaların üzerine çizimler yapılmış. bu tür takılarda scrabble oyununda kullanılan taşları da kullanıyorlar. üzerindeki 100 kat vernik, bizim kullandıklarımızdan bir farkı yok.

    rica ederim, kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
  29. sevgili kücüksheyler,
    tekrar merhaba,
    son yaptığım örnekler daha güzel oldu. elim alışmaya başlıyor herhalde. uygulamayı damlalıkla ile yaptım. daha rahat oldu..
    size sormuş olduğum aşağıdaki adresdeki ürünlerle ilgili sorularım olacak..
    1- bu ürünlerde renk nasıl veriliyor. ahşap mı boyanıyor? yoksa renkli 100 kat vernikmi uygulanıyor ??
    2 - 100 kat vernikde renk nasıl veriliyor. hangi çeşit boya nasıl kullanılıyor..
    3 - ayrıca bu resimdeki ürünlerde kenar kalınlığı nasıl aynı renk oluyor ? çünkü kenar da aynı renkde olduğunda çok güzel gözüküyor..
    http://www.etsy.com/listing/19557516/custom-silhouette-handpainted-art

    tekrar çok çok teşekkürler,

    ayşecik...

    YanıtlaSil
  30. ayşecik, pratik yaptıkça daha iyiye gidecektir. yanıtlara gelecek olursak:

    1- bir önceki yorumumda aynı sorunun yanıtını vermiştim. ahşap parçaların üzerine çizim/boyama yapılmış. satıcının beyanına göre akrilik boya kullanılmış.

    akrilik boya türkiye'de genelde ahşap boyası ismiyle hobi marketlerde satılır. ihtiyaç duyarsanız suyla inceltip fırçayla uygulayabilirsiniz. markalara göre boyaların yoğunluğu değiştiği için her zaman sulandırmak gerekmeyebilir. bu beğendiğiniz kolyelerdeki kadar küçük alanlara resim yapmak için oldukça ince uçlu fırçalara ihtiyacınız olacaktır.

    2- 100 kat verniği renklendirmek için, 100 kat verniğe özel pigmentler kullanılıyor. çok yoğun boyalar olduğu için çoğu zaman 1-2 damla yeterli olur. tabi karışımın hazırlanmasında resin miktarı da önemli. damla damla ekleyerek istediğiniz renge ulaşabilirsiniz. opak ya da transparan türleri var. resin karışımı hazırlandıktan sonra boya eklenip tekrar karıştırılıyor. aynen şeffaf resin gibi döküm yapılıyor.

    3- açıkçası bu sorunuzu çok iyi anlayamadım. tüm zemini aynı renge boyarsanız kenarı da köşesi de aynı renk olur. başka nasıl ifade edeceğimi bilmiyorum :)

    bir de bu linke bakın. ahşap plakalara resin dökümü yapmıştım. boyama değil, kağıt kaplama ama belki fikir verir.

    kolay gelsin,
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  31. Merhaba sevgili kucuksheyler,
    Bu yazınızdan da çok yararlandım, teşekkürler. Yaptım, ama bir yanlışlık yapıyorum galiba, üstü çukurlaşıyor.
    Blogumda, yaptıklarımı adım adım, saatleriyle, resimleriyle anlattım.
    Rica etsem, bir göz atıp yanlışımı bulmama yardımcı olur musunuz?
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  32. nihal erpeden, rica ederim. hemen gelip bakacağım :) ama buradan da sorunuza yanıt vereyim. geniş yüzeylere yüksek döküm yaparken dimensional magic'i tek seferde değil 2-3 seferde dökerseniz çukurlaşma olmaz, olsa bile kapanır. bir kere de ince ince 2-3 kat dökerek deneyin.

    YanıtlaSil
  33. sevgili küçüksheyler,
    yeniden merhaba,
    bir ara bloğunuza ulaşamadım, tekrar açıldığını görünce sevindim.
    daha önce yazdığım gibi 100 kat vernik ile uygulamar yaptık.
    yalnız bir kısım ürün kuruduktan sonra deforme oldu. ürünün bazı yerleri setleşti, bazı yerleri 10 gün geçmesine rağmen yumuşak kaldı. neden kaynaklandı acaba ?? karışımdan / hammaddeden / başka etkenlerden ?
    ayrıca yine bazı ürünler kururken hava boncuğu / matlaşma yapmış.. bu da neden olabilir ??
    şimdiden teşekkürler,
    ayşecik..

    YanıtlaSil
  34. ayşecik, bazı yerlerinin sertleşip bazı yerlerinin sıvı/yapışkan kalmasının nedeni -büyük olasılıkla- resinin iyi karışmamasıdır. daha uzun süre karıştırmayı deneyin.

    döküm yaptıktan sonra baloncukları gözleyip kürdanla yok ettiğiniz halde mi baloncuk oluşuyor?

    YanıtlaSil
  35. Merhaba.

    Öncelikle çok teşekkürler bunları bizimle paylaştığın için.

    Ben de bu yöntemle yüzük yapmayı denedim ancak ne kadar patlatmaya çalışsam da minicik baloncuklar oluştu. Jeli aşama aşama dökmeye karar verdim fakat yeterince ince olarak döktüğümü düşündüğüm jelin içinde, üzerinden haftalar geçmesine rağmen hala kurumayan bir kısım var gibi duruyor. :((

    YanıtlaSil
  36. adsız, rica ederim.
    jel kuruduktan sonra baloncuklar için yapacak birşey yok. o yüzden kurumadan önce bir süre kürdanla nöbet tutmak gerekiyor :) yüzeyde kurumayan yapışkan bölümler kaldıysa bir kat ince döküm yapabilir ya da yapışkanlığın gitmesi için alkolle silebilirsiniz. iç kısımlarda kurumayan yer kaldıysa onun için de yapacak birşey yok :) kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  37. Tekrar merhaba.

    Son soruyu soran adsız kişiyim ben. :) Cevap için teşekkür ederim.

    Jel kurumadan baloncukları yok etmeye çalışmıştım ama başarılı olamadım. Ve evet jelin iç kısımlarında kurumayan yer kalmıştı. Madem bu durumda yapacak bir şey yok, o halde mozaik jel yerine reçine kullanırsam daha mı kaliteli sonuç alırım?

    YanıtlaSil
  38. Ben dimensional magic'le takı yapmayı denedim ama ne yazık ki hiç başarılı olmadılar.

    Mozaik jel koyu kıvamlı bir şey.(en azından benim aldığım markalar öyleydi) Yani nasıl oldu da böyle düz ve parlak takılar elde ettiniz? Tebrik ediyorum gerçekten. Ayrıca kuruyunca asla resin gibi olmuyorlar. Nasıl desem böyle hafif yapışkan ve yumuşak oluyorlar. Tabi resine göre yumuşak.

    Dimensional magic'iğin yarattığı hayal kırıklığından sonra uzun bir süre bu tarz takılar yapmaktan vazgeçmiştim ki babam hamur açma makinamı Bursa'ya getirmediği için çılgınca resin yapmaya başladım. =))

    Bir süredir güncelleme yapmanızı bekliyorum ama sanırım kedicikler sizi meşgul ediyor.

    YanıtlaSil
  39. ecem y, geçmiş olsun :) benim de başarısızlığa uğradığım birçok parça oldu, her zaman ilk seferde iyi sonuçlar almıyorum. özellikle yüksek dökümlerde kurumayan, beyaz kalan kısımlar oldu. resin gibi 'dök, kurumasını bekle' bir malzeme değil. kat kat, kurumasını bekleyerek dökmek gerekiyor. haklısınız resine göre daha yumuşak, tırnakla bastırınca çiziliyor; ancak bu aynı zamanda iyi birşey çünkü esnek olduğu için birkaç saniye sonra çizik gidiyor. malzemeye küsebilirsiniz tabi ama genel olarak birşey yapmaya küsmeyin, başka malzemeye geçin :)

    ben de uzun zamandır kendimden aynı şeyi bekliyorum :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  40. Merhabalar, resin yerine kullanacağım bir malzeme arıyordum buna rastladım. Ben yaklaşık 1cm lik silikon kalıplara döküp kullanmak istiyorum sizce bu mozaik sıvısı uygun olur mu?
    Teşekkürler.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  41. merhaba,
    bence 1cm'lik derinlik mozaik sıvısı için oldukça fazla. üstelik bu malzeme kalıba dökerek kullanmak için uygun değil. kaplama malzemesi olarak düşünmek daha doğru.
    reçinede bile derin dökümlerde farklı tip reçineler kullanılıyor. kalıba dökümlerde, 0,5cm'yi aşan uygulamalarda "casting resin" kullanmalısınız. kolay gelsin, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kalıba döküm ya da yüzüğe döküm fark eder mi? çalışmalarınız da yüzüğe de baya yüksek dökmüşsünüz ne tür bir reçine kullandığınız yüzüklerde?

      Sil
    2. reçine için soruyorsanız kalıba döküm yapmak için farklı reçine türleri var ve casting resin adıyla satılıyor. silikon kalıplara düküm yapılıyor. kulladığım markayı yazıda belirtmiştim gedeo crystal resin kullandım. kaplama yapmak için uygun bir reçine. sevgiler

      Sil
  42. Merhaba, reçine ile ilgili bilgi araştırırken 2. günün sonunda sayfanıza denk gelmek ne mutluluk verici. Yukarıdaki tüm bilgiler bu malzemeyi eline hiç almamış biri olarak bana öyle çok öngörü kazandırdı ki.
    Alıp denemeler yapmaya karar verdim.
    Reçine diye birşeyin oldugunu görmem, aslında renkli kartonlarla yaptıgım birkaç çalışmayı, tozlanmaya karşı ne ile kaplayabilirim düşüncesiyle araştırma yaparken oldu.
    Karton üstüne reçine uygulamasını tabii ki yapamayacağım çünkü bir yorumda kağıdın reçineyi çekeceğini söylemişsiniz.
    Bana yardımcı olacağınız bir denemeniz var mı ya da fikriniz? Şeffaf yapışkan folyo diye birşey de buldum araştırırken ama emin olamıyorum.
    Sağlıcakla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaptığınız kartondan çalışmaların üzerini mod podge ile kaplamanız mümkün mü? eğer mümkünse reçineyle de kaplayabilirsiniz. sevgiler

      Sil
  43. Mod Podge dediğiniz bir yapıştırıcı mı? Ve kuruyunca şeffaf mı oluyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kuruyunca şeffaflaşan türden bir yapıştırıcı. sıklıkla dekupaj çalışmalarında kullanılıyor. kağıda reçine uygulamalarında mutlaka kullanılması gereken bir malzeme.

      Sil
  44. çok teşekkür ederim. Sevgiler

    YanıtlaSil
  45. Merhaba :) her şey çok güzel anlatılmış gerçekten tebrik ederim. Yalnız benim bir sorunum var bu sayfayı okuyunca 100 kat vernik yerine mozaik jeli almaya karar verdim. (ilk denemem) ama mozaik jeli yüzük kalıbına eşit dağılmıyor daha doğrusu hiç dağılmıyor. Şişenin ucuyla ya da kürdanla düzeltmeye,yaymaya çalıştım ama düzgün olmadı artdeco mozaik sıvısı aldım üzerinde 12-24 saatte tamamen kurur diyor. Şimdi sorun ben de mi ya da bana başka bir ürün öneriniz olur mu? eğer mozaik jelini kullanamayacaksam 100 kat vernik alıcam ama satıcı adam onun çok yayılacağını ve kubbe yapamayacağımı söyledi ama sizin 100 kat vernikle yaptığınız çalışmalarınız gayet başarılı ona da pek inanmadım :S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mozaik jelini kürdanla yaymaya çalışmadan, kalemle boya yapar gibi, çizer gibi ve ince katlar şeklinde uygulayın (uyguladığınız şişenin ince bir ucu olduğunu varsayıyorum). kurudukça yeni katı uygulayın. yoksa beyazlık kalıyor. sorun tabi ki sizde değil. aynı marka malzeme ile aynı şekilde uygulamalarda bazen farklı sonuçlar alınabiliyor. bunların hepsi deneyim.

      satıcı adam muhtemelen hiç reçineyle uğraşmamıştır. mozaik jeliyle karşılaştırınca reçine daha akışkan ama yeterince sabırlı davranıp kürdanla damla damla dökerseniz birkaç mm yükseklik elde edebilirsiniz. abartınca bütün o yükseklik akıp gidiyor tabi. reçine mozaik jeline göre daha iyi sonuç veriyor ayrıca daha dayanıklı. deneyin korkmayın :)

      Sil
    2. teşekkür ederim :) iki malzemeyle de tekrar deneyeceğim bu da sabır işi umarım altından kalkarım :)

      Sil

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin