çiçekli tebrik kartı

şekilli delgeçlerimle projelere devam. bu kez tebrik kartı hazırladım. internette türkçe olarak pek özgün içerik olmadığı için, hele hele kart yapımıyla ilgili yok denecek kadar az içerik olduğu için aslında bu tür örnekleri çoğaltmak istiyorum. bu nedenle önümüzdeki günlerde genelde kart yapımı ile ilgili çalışmalarımı paylaşacağım.

bu hobi ülkemizde çok yeni ve ilgilenen insan sayısı az. kart yapımı konusunda bildiğim herhangi bir türkçe kitap da yok. bu yüzden yabancı kaynaklara muhtaç durumdayız zaten. özellikle anaokullarında kart yapım projelerine ihtiyaç duyulduğunu; bu aramalar sonucu bloguma gelenlerin varlığını, google analytics sayesinde biliyorum. dilerim yaptıklarım, bu tür projeler arayanlara bir fikir verebilir.

bu tebrik kartı için 3 renk fon kartonu, 1 renk krepon kağıdı, şekilli delgeç, yapıştırıcı, makas, zikzak makas (sülfile makası) ve fotoğrafta yok ama metalik renkli simli boyutlu boya kullandım.

şekilli delgeciniz yoksa kurabiye kalıplarının çiçek şekilli olanlarından faydalanabilirsiniz. kurabiye kalıbını kartın üzerine koyup kurşun kalemle çizdikten sonra kenarlarını makasla kesebilirsiniz.

kurabiye kalıbınız da yoksa doğrudan kart üzerine çizdiğiniz çiçek şekillerini de kullanabilirsiniz.

zemin için mor renkli kartı kullandım. mor kartı, ikiye katlandığında uzun bir dikdörtgen olacak şekilde kestim.

kartı ikiye katladım.

pembe ve mor karttan şekilli delgeçle 3'er adet papatya yaptım.

mor çiçeklerin yalnızca ortalarına yapıştırıcı sürdüm. pembe çiçekleri, mor çiçeklerin boşluklarını kapatacak şekilde yapıştırdım.

pembe krepon kağıdından bir dikdörtgen kesip mor karta yapıştırdım. krepon kağıdını yapıştırmak biraz zahmetli. çünkü yapıştırıcıyı sürerken kağıdın dokusu bozulabiliyor. bu yüzden kağıdın görünen kısımlarına (yani en kenarlarına) fazla yapıştırıcı sürmedim. boyutlu simli boyayla kontürleyince zaten o kısımlar da yapışacak.

kenarlarını zikzak makasla kestiğim sarı kartı da krepon kağıdının üzerine yapıştırdım.

son olarak çiçekleri yapıştırıp krepon kağıdının mor karta yapıştığı yerleri boyutlu boyayla kontürledim.

işte yapımı çok basit, malzemeleri kolay bulunur cinsten ve ekonomik bir kart çıktı ortaya. kart yapımının kolaylığını ve zevkini keşfettikçe kırtasiyelerde satılan, cicili bicili de olsa sıradan kartlara ilgisini yitiriyor insan. kimbilir belki bu hobi sayesinde yakınlarımıza kart atmayı da yeniden alışkanlık haline getirebiliriz.


2 yorum :

  1. ellerinize sağlık gerçekten çok güzel olmuş bende scrapbookin tekniğiyle tebrik kartları yapıyorum ve bloguma koyuyorum blogumu ziyaret ederseniz farklı fikirler edinebilirsiniz

    blogumun adresi www.pemrakaya.com

    YanıtlaSil
  2. pemra kaya, çook uzun zaman önce yaptığım ilk kartlarımdan biri, ben bile unutmuşum :) blogunuzu ziyaret edeceğim, sevgiler.

    YanıtlaSil

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin