polimer kil çiçekli kolye

daha önce polimer kille desen bloğu yapmaktan çok bu tür takılar yapmayı daha çok sevdiğimi söylemiştim. aslında yapım tekniği açısından buradaki kolyeyle aynı. yalnızca şimdiki çalışmada çiçekler gül şeklinde. burada hava çoğunlukla kapalı olduğu için belki, insan içini ferahlatacak, baharı hatırlatacak renkler görmeyi istiyor etrafında. o yüzden bu rengarenk kolyeyi yaptım ben de.


kolyenin çiçekleri rengarenk olacağından, baz rengi açık renklerden seçtim. sağda görülen 3 hamur krem, beyaz ve transparan beyaz. soldaki hamurları ise beyaz renkli hamura değişik miktarlarda pembe, mor, yeşil ve mavi karıştırarak hazırladım.

krem, beyaz ve transparan beyaz hamurları fotoğraftaki gibi karıştırdım. zeminde yuvarlayarak uzattım. renklerin birbirine çok karışmamasına özen göstererek, deseni sevdiğim noktada bıraktım.


hamuru elimde yuvarlayarak (kurabiye yapar gibi:), oval bir şekil verdim ve düz birşeyle üzerine bastırarak yassılaştırdım. yassılaştırma işlemi için şeffaf camdan bardak altlığı kullanıyorum.


polimer kille çiçekleri yapmak için küçücük bir hamur parçasını önce yuvarlayıp sonra da fotoğraftaki gibi uzattım. ne kadar küçük ve ince yapabilirseniz o kadar iyi.

uzattığım polimer kili parmaklarım arasında sıkıştırıp düzleştirdim. simetrik olması gerekmiyor. hatta biraz yamuk ve şekilsiz olursa daha doğal oluyor.


hamur parmağımın üzerindeyken diğer işaret parmağımla bir ucundan diğer uca doğru yuvarlamaya başladım.


ortaya bu gül şekli çıktı.


çiçekleri elinizde yapmak zor geliyorsa aynı şekli zeminde de elde edebilirsiniz. hamuru 1cm kadar uzatıp, üzerine parmağınızla bastırarak yassılaştırın.


ve bir ucundan diğer uca kadar zeminde yuvarlayın.


sonuç aynı olacaktır. elimde yapmak bana daha kolay geldiği için ben elimde yapıyorum. daha hızlı ve pratik oluyor.


güllerin polimer kilden kolye zeminine daha düzgün ve sağlam oturması için alt kısımlarını keserek düzleştirdim.


yapraklar için daha küçük miktarda hamuru fotoğraftaki gibi elimde yuvarladım.


yine parmaklarım arasında sıkıp yassılaştırdım. zemine oturtmak için kürdan kullandım. elle tutulamayacak kadar küçük çünkü. şekilleri çok kolay bozulabiliyor.


bu görüntü bana pasta süslerini hatırlatıyor. şeker hamurundan yapılan güller gibi oldular. farklı renklerde hazırladığım gülleri ve yaprakları polimer kil kolye zeminine dizmeye başladım. yerleştirilen bir gülün ya da yaprağın yerinden kaldırılma ihtimali pek olmadığı için bu aşamada kararlı ve planlı olmak gerekiyor. gülleri elimle, yaprakları kürdanla yerleştirdim.


güllerin kolyeye iyice yapışması, sağlam oturması için ortalarından kürdan kullanarak bastırdım.


kolyenin üst kısmına tel geçirdim. 110 derece fırında 25 dakika pişirdim.


transparan ve krem rengi polimer killer kullandığım için piştikten sonra kolyenin zemini mermer görüntüsüne benzedi. üst kısma geçirdiğim teli çıkardım, yuvarlak uçlu penseyle kıvırıp japon yapıştırıcısıyla yerine yapıştırdım. su bazlı polimer kil verniğiyle vernikledim.


bunlar da aynı teknikle daha önceden yaptığım kolyeler. ben her zamanki gibi son yaptığım kolyeyi sevdim:)

6 yorum :

  1. Çok zarif ve çok güzel olmuşlar elinize sağlık, bayıldım :))

    YanıtlaSil
  2. Çok hoş gerçekten.. ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
  3. sibel ve habibe, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. Tesadüfen buldum sayfanızı ama muhteşem bir emekle karşılaştım, kutlarım.

    YanıtlaSil
  5. adsız, yorumunuz için teşekkür ederim, sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Cok guzel anlatım emeginize saglik

    YanıtlaSil

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin