retro desenli takı

polimer kilden retro deseninin nasıl yapılacağını burada anlatmıştım. bu deseni kullanarak öncelikle takı yapmaya karar verdim. daha sonra ayraç, anahtarlık, mumluk ya da kalemlik gibi şeyler de yapmayı planlıyorum.


retro desen bloğunu açık pembe fimo hamuruyla kapladım. merdaneyle boncukların olmasını istediğim boyuta gelinceye kadar bloğu küçülttüm ve dilimledim.

desen bloğunu hazırlarken kalan küçük parçaları dilimledim.


beyaz fimodan küçük toplar yaptım ve desen dilimleriyle fotoğraftaki gibi kapladım.


elimde yuvarlayarak bütünleşmesini sağladım. desenlerin kaymaması, şeklin bozulmaması için burada dikkat edilmesi gereken nokta, boncuğu yuvarlarken hep aynı yöne doğru değil, ters yöne doğru da yuvarlamak. şeklinde, deseninde kayma olan bir boncuğu birkaç kez ters yöne doğru yuvarlayınca desen düzeliyor:)

bu şekilde bir hayli boncuk yaptım. başka takılarda da kullanmaya yetecek kadar çok boncuğum oldu.

kalın iplere geçireceğim boncukları kürdanla, telle ya da misinayla kullanacağım boncukları telle deldim. birkaç tanesinden de yüzük yaptım. yüzükleri fimoya çok hafifçe bastırdım ve metal yüzük aparatıyla birlikte pişirdim. fırından çıktıktan sonra fimoyla yüzük aparatını ayırıp japon yapıştırıcısıyla yapıştırdım. tüm boncukları su bazlı fimo verniğiyle vernikledim.

kolyeyi daha önceden yaptığım polimer kil boncuklarla ve plastik boncuklarla mor ipe dizip boncukların arasına düğümler atarak tamamladım. oldukça neşeli bir takım oldu.

7 yorum :

  1. Renkleriyle çok hoş olmuş
    ellerine sağlık
    aramıza hoşgeldiniz
    Sevgiler
    yldoz.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. yelda, teşekkür ederim. beğenmenize sevindim:)

    YanıtlaSil
  3. fimo firininda mi pisirdiniz yoksa bildigimiz firinda mi :)
    Merak ettigim bir konu da...

    + Blogunuz harika, takipte olacagim...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. ferahfeza, fimo fırını diye özel bir fırın yok:) fimo hamuru, derecesi ayarlanabilen her fırında pişirilebilir. beğenmenize sevindim, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. harika şeyler yapmışsın canım.bakmaya doyamadım.ellerine emeklerine sağlık...takibindeyim.sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. merhaba,
    uzun süredir fimo ile uğraşıyorum ama bir türlü yaptığım ruloyu açarak küçültürken desenin bozulmadan kalmasını sağlayamıyorum bir sürü kaynak baktım ama neden bozulduğunu anlayamadım nerde hata yapıyor olabilirim sizce.kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, "açarak" derken zeminde ileri geri yuvarlayarak küçültmeyi kastettiğinizi varsayıyorum. birinci olasılık olarak en başta deseni oluştururken bir araya getirdiğiniz parçaların simetrik ve eşit kalınlıkta olmadığı veya oluşturduğunuz desenin etrafına sardığınız destek parçalarının eşit olmadığı aklıma geliyor. eğer bu aşamalarda problem yoksa belki zeminde yuvarlama sırasında değil, elinizde ruloyu sıkıştırdığınız sırada desen bozuluyor olabilir. böyle yazarak anlatmak zor ama önce rulonun iki ucunu sıkarak küçültün, sonra uçlardan rulonun ortasına doğru iki taraftan sıkıştırark ruloyu küçültmeyi deneyin. böylece iki uçtaki fimo zaiyatını da minimuma indirmiş olursunuz. kolay gelsin, iyi şanslar :)

      Sil

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin