polimer kilden retro desen yapımı

geçenlerde polimer kile transfer yapmak için desen ararken, pek çok retro desenle karşılaştım. transfer için değil ama desen bloğu hazırlamak için çok uygun olduğunu farkettim retro desenlerin ve hemen yapılacaklar listeme ekledim. basit ama oldukça renkli ve neşeli bir desen bloğu bu. sanırım yakında her renginden yapacağım.

desen bloğu için 4 farklı renk polimer kil hamura ihtiyaç var. birbirine yakın ve uyumlu renkler daha hoş duruyor. beyaz ya da krem rengi gibi açık renk bir hamur şart. diğer 3 rengi zevkinize göre belirleyebilirsiniz. mor tonlarına takıntılı olduğum için ben mor, pembe ve açık pembeyi tercih ettim. açık renk hamur olarak da beyaz ve krem rengi fimoyu karıştırarak kullandım.


desen bloğunda kullanmak için yumuşattığım hamurların her bir renginden yaklaşık 1/3'ü kadar hamuru kesip 3 farklı renkteki polimer kili 5cm uzunluğunda rulolar haline getirdim.


hamur açma makinesinin en kalın ayarıyla açtığım açık krem polimer kille tüm renkleri kapladım.


aynı işlemi yineledim. tüm renkleri 2'şer kez açık krem polimer kille kaplamış oldum.


her rengi 2'şer kez açık renkli hamurla sardıktan sonra sıra diğer renklere geldi. mor hamuru sırayla açık pembe, açık krem, pembe hamurla kapladım.

ortası açık pembe olan hamuru, sırayla pembe, açık krem ve morla kapladım.

ortası pembe olan hamuru ise sırayla mor, açık krem ve açık pembeyle kapladım.


tüm blokları tekrar açık kremle kaplayıp yuvarlayarak uzun rulolar haline getirdim.


desen bloklarına önce elimde sıkıştırarak köşeli bir form verdim. daha sonra merdaneyle üzerinden geçerek daha simetrik bir kare haline getirdim. burada dikkat edilmesi gereken nokta desen bloğunu sürekli çevirerek her yüzeyinin üzerinden merdaneyle geçmek.


desen blokları tamamen düzgün köşelere sahip birer kare görünümüne kavuşunca ve aynı boya gelince, merdaneyle küçültme işlemini bıraktım.


her bir desen bloğunu 3 eşit parçaya böldüm. toplamda 9 parça küçük desen bloğu elde ettim.



tüm parçaları, aynı renkli desenler üstüste ya da yanyana gelmeyecek şekilde 3 sıra halinde dizdim. desenin tüm yüzeylerinin üzerinden merdaneyle geçtim ve sıkıştırdım. istediğim boyuta gelince bıraktım. bu desenden mumluk, kalemlik, kutu kaplama, ayraç, takı herşey yapılabilir. çiçek desenlerini sevmeyenler/yapamayanlar ya da sıkılmış olanlar ile erkeklere fimodan birşey yapmak isteyenler içinse bu desen tek kelimeyle kurtarıcı :)

5 yorum :

  1. çok güzel! peki hamur açma makinası almak şart mıdır.?

    teşekkürler

    yasmin

    YanıtlaSil
  2. yasmin, kili merdaneyle de açmak mümkün ama her yerinin eşit kalınlıkta olması için makine gerekli. üstelik çok daha pratik.

    YanıtlaSil
  3. merdaveyi nereden aldınız ? emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederim. merdaneyi tahtakale hobi'den alabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  5. Fimo ile ilgilenmeye başlayınca araştırmalarım beni size ulaştırdı, anlatımınız çok net ve çok açık. Paylaştığınız için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin