el yapımı tebrik kartı

kart yapmaya başlayınca bırakamıyorum bir türlü. sanırım bir süre birşeye takma sendromum yüzünden. polimer kille uğraştığım zamanlar, bir süre gece gündüz devam ediyor desen blogları ya da boncuklar. sonra da yapılan boncuklardan takı oluşturma süreci başlıyor. o da günler geceler boyunca sürüyor. çok sevdiğim bir kitaba başlayıp da bitene kadar bırakamadığım gibi. uykusuzluktan, ne yaptığımı bilemeyecek seviyeye geldiğimde bırakabiliyorum ancak uğraştığım şeyi. işin kötü yanı, buraya koyduğum şeyleri gündüz yapmam gerekiyor; çünkü yapım aşamalarını da göstermek istiyorum ve fotoğraflar ancak gün ışığında güzel çıkıyor. oysa daha çok gece yapıyorum hem fimoları hem de kartları, ayraçları. gece de gündüz çekildiği izlenimi veren ve yapay durmayan, renkleri olduğu gibi algılayan fotoğraf makineleri icat edilsin! ya da normal(?) insanlar gibi olayım ben de, sabah kalkıp gece uyuyayım...


bu tebrik kartı için 2 renk kart(fon kartonu), krepon kağıdı, ink pad(mürekkep pedi), stamp(desen ıstampası), embossing powder(embos tozu) ve ısıtıcısı, boyutlu boya, makas, yapıştırıcı, cetvel, kretuar kullandım.
ink pad ve stamp yerine hangi malzemeler kullanılabileceğini burada yazmıştım.

koyu rengin üzerinde gümüş rengi embossing powder daha iyi görüneceğinden, zemin rengi olarak açık pembeyi seçtim. koyu renk kartı(mor) baskı için kullandım. iki kartın arasındaki pembe kağıt ise krepon kağıdı.

yalnızca fon kartonu kullanmak yerine küçük ayrıntılarda krepon kullanmak görüntüyü zenginleştiriyor. embossing powder zaten sihir gibi birşey. en basit çalışmayı bile güzelleştiriyor, bambaşka birşeye dönüştürüyor. aslında bu toza embos tozu demek yerine sihir tozu/sihirli toz deseler çok daha iyi olacakmış. zaten yarısı ingilizce yarısı türkçe kelimelerden oldum olası hazzetmem ama, anlatmak için de bir yol lazım. durum vahim her zamanki gibi. birşeye hem karşı hem de mecbur olmak zorlayıcı, garip bir durum.

konuyu toparlamak gerekirse, mor karta baskıyı yaptım, tüm kartları birbirine yapıştırdım. bir kartın diğerine yapıştığı yeri de boyutlu boyayla kontürledim. sonuç fotoğraflarının ilkinde belli olmuyor ama hava kararmaya başladıktan sonra çektiğim fotoğrafta belli oluyor; simli embossing powder kullandığım için, ışıl ışıl parlayan bir sonuç çıktı ortaya.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin