el yapımı tebrik kartı

embossing tozlarıyla tanıştığımdan beri sürekli onlarla birşeyler yapmak istiyorum. son günlerde polimer kil yapmıyorum çünkü uzun zaman alıyor ve arada fotoğraf çekmek gerektiği için bu süre daha da uzuyor. kış yaklaştıkça burada hava çok erken karardığından (15.30-16.00 civarı) projelerim sürekli ertesi güne sarkıyor. çünkü gün ışığı haricinde çekilen fotoğrafları sevmiyorum. bir yandan da bloğuma sürekli birşeyler eklemek istediğim için daha kısa sürede tamamlanan bu kartları yapıyorum son günlerde.

bu kartı yaparken 2 renk kart, krepon kağıdı, bir parça kurdele,boyutlu boya, stamp/desen ıstampası, ink pad/mürekkep pedi, embossing powder/embos tozu ve ısıtıcısı ile yapıştırıcı, makas, kurşun kalem, kretuar gibi temel genel malzemeleri kullandım.

bu çalışmada kullandığım kelebek desenli ıstampayı polimer kille birlikte kullanmak için almıştım. polimer kil üzerine baskı yapılıp parmak boyalarıyla eskitme yapıldığında çok güzel sonuçlar elde ediliyor. yakın zamanda bu şekilde yaptığım kolyeleri de paylaşmayı düşünüyorum.

sarı renk kartı desen ıstampasının boyutuna göre kestim. baskıyı yaptım ve embos tozunu üzerine döktüm.

bu aşamada desen ıstampası yerine kumaş boyamada kullanılan sünger baskıları, ink pad yerine de yine kumaş boyamada kullanılan glaze boyaları kullanabilirsiniz. burada önemli olan geç kuruyan boyaları tercih etmektir. yine ahşap boyamada kullanılan akrilik boyaları da içine glaze medyum katarak kullanmak mümkün.

desen ıstampanız yoksa, geç kuruyan boyalarla fırçayla çizerek de desen elde edebilirsiniz.

tozun fazlalığını kartı zemine birkaç kez vurarak temizledim.


baskı rengini kırmızı yaptığım için üzerine döktüğüm eflatun rengi embos tozu, ısıttıkça pembe rengini aldı.

ısıtma işleminin bitmiş hali. kabartılar fotoğrafta çok fazla belli olmuyor ancak dokusu çok güzel. insanda sürekli dokunma isteği uyandırıyor.

baskı rengini pembe yaptığım için krepon kartını da pembe seçtim ve kenarlardan 1'er cm görünecek şekilde sarı kartı üzerine yapıştırdım.

zemin rengi olarak seçtiğim mor renkli kartın ön yüzüne kreponu yapıştırdım.

tüm kartların birbirine yapıştığı yerleri gümüş simli boyutlu boyayla kontürledim. kontürde gümüş rengini seçtiğim için yine gümüş renkli kurdeleyle fiyonk yaparak tamamladım.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin