el yapımı kart

polimer kil yeteri kadar vaktimi aldığı için kart yapımına bulaşmayı hiç istemiyordum aslında ama malzemeleri görünce kendimi tutamayıp alıyorum. sanırım bi küçüklüğüme dönme isteği söz konusu. renkli kartlar, keçeli kalemler, çiçek desenli baskılar, hele o şekilli delgeçler tüm irademi ele geçirip girmek istemediğim alanlara zorla sokuyor beni sanki. kendimi anaokulu çocuğu gibi hissediyorum :)
şimdilerde çoğu insanın yakındığı gibi özel ya da sıradan günlerde sevdiklerime kart gönderme alışkanlığımı aslında hiç yitirmedim. mektuplaşmayı bile yeni yeni bıraktığımı söyleyebilirim. eski kafalı olmak bazen işe yarıyor ve yeni bir hobi sahibi yapabiliyor insanı işte böyle.
yeni yıl yaklaştığı için hediye paketlerine iliştirilecek kart olarak düşündüm bu kartı.

kartın yapımında 2 renk kart(fon kartonu), stamp/desen ıstampası, ink pad/mürekkep pedi, aydınger kağıdı ile yapıştırıcı, keçeli kalem, cetvel, kretuar gibi temel malzemeleri kullandım.

kırmızı renk karttan 10x20cm ölçülerinde kesip ortadan ikiye katladım. kartın ön yüzünün tam ortasına baskı yapacağım desenin boyutu kadar bir dikdörtgen çizdim.

çizdiğim dikdörtgeni kretuar yardımıyla kestim, küçük bir pencere oluşturdum.

10x10cm boyutunda bir sarı kartı, kırmızı kartın iç yüzünden yapıştırdım.

ıstampayı siyah mürekkep pedine basıp baskıyı yaptım.

çiçek desenlerini keçeli kalemlerle renklendirdim.


10x20cm boyutundaki aydınger kağıdına şekilli delgeçlerle kalp ve kar tanesi şekilleri yaptım. aydıngeri ikiye katladım ve kırmızı kartın üzerine geçirdim. kartın kapandığı kısmı kırmızı kart ve aydıngeri birlikte delecek biçimde kalpli şekilli delgeçle deldim, kırmızı simli ipten fiyonk yaparak tamamladım.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin