polimer kil transfer: don kişot kolye


uzun zamandır transfer tekniğiyle birşeyler yapmak istiyordum ancak bir türlü istediğim gibi bir desen bulamamıştım. geçen gün kitap ayraçlarımı karıştırırken üzerinde don kişot resmi olan bu ayracı buldum ve transfer tekniğiyle kolye yapmaya karar verdim.

transfer için gerekli malzemeler çok basit. inci beyazı renkte polimer kil(beyaz renk de kullanılabilir), desen fotokopisi ve vernik.

hamuru yumuşatıp hamur açma makinesinin en kalın ayarında açtım ve fotokopinin boyutunda kestim. resimli tarafı hamura gelecek şekilde hamurun üzerine koydum ve hafifçe bastırdım. 30 dakika kadar beklemek yeterli. bu sürenin sonunda desen kağıdın arka yüzünde belirdi ve transfer tamamlandı. transfer tamamlanınca kağıdı kilden ayırdım.

hamuru fırınlamadan önce üst kısmına kürdanla bir delik açtım.

110 derecede 20-25 dakika kadar pişirdim. su bazlı polimer kil verniğiyle vernikledim ve ip takarak tamamladım.

4 yorum :

  1. anlayamadım doğrudan polimer kile mi geçti resim?birşey sürmedinizmi

    YanıtlaSil
  2. mayka, evet doğudan kile geçiyor. birşey sürmeye gerek yok.

    YanıtlaSil
  3. Gercekten çok güzel oluş diğer bütün çalışmalarınız gibi.Her yeni çalışmanızda ben biraz daha heyecanlanıyorum emeğinize sağlık;ellerinize sağlık ,siz bu işleri hiç bırakmayında bende sizi hep bu heyecanla takip edeyim paylaşımların hepsi için teker teker tesekkürler:)

    YanıtlaSil
  4. fer-ay, teşekkür ederim. aslında çok daha fazlasını yapıyorum ama hepsini fotoğraflayıp paylaşacak vaktim olmuyor maalesef :(

    YanıtlaSil

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin