utanç duvarı ve içerik hırsızlığı

yalnızca adsense ile gelir elde etmek amacıyla açılmış, kendine ait özgün içeriği olmayan ve varlığını başka sitelerden, bloglardan kopyala/yapıştır yaparak sürdüren siteler yüzünden blogumu açma tarihimi epey ötelediğimi ve kopyalama engelleme hakkında alınabilecek bazı önlemler ile başınıza böyle birşey gelmesi halinde izleyeceğiniz yolun ne olacağı konusunu, ilgili linkleri vererek burada yazmıştım. hâlâ korkuyorum ve konuyla ilgili başvurulabilecek her yöntemi araştırıyorum.

kısa bir süre önce utanç duvarı'nı keşfettim. sitenizden/blogunuzdan bir yazınız izinsiz kopyalandığında şikayet edebileceğiniz bir teşhir mekanizması görevini üstleniyor utanç duvarı. herhangi bir yasal/cezai yaptırımı yok, bu nedenle yalnızca şikayet edilen sitenin/blogun vicdanına kalmış birşey yazınızı kaldırmak ancak kopyalama içerik yayınlayarak başkalarının emeğini sömürdüğünün (olasılık düşük de olsa) farkında olmayan vicdanlı ve ahlaklı site/blog sahipleri için işe yarayabilecek bir uygulama. en azından içeriğinizin kopyalandığını farkettiğinizde başvurulacak ilk yöntem olabilir. girişimi desteklemek adına bağlantılarımda utanç duvarına yer veriyorum. siz de görselleriyle birlikte blogunuzda utanç duvarı'na bağlantı vermek isterseniz buradan ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin