kurdele kutusu


bu kurdele kutusu fikrini 10 marifet'te gördüm, işte burada. çok ihtiyacım olan birşeydi ve hemen yapmaya koyuldum. daha büyük kutum olunca yine yapacağım. orjinalinde kumaş kullanmışlar ama bende hiç kumaş olmadığı için kutuyu kağıtla kapladım; hediye paketi yapmak için aldığım kağıtlarla. aslında kendinden yapışkanlı kağıtlarla daha da kolaylaşacak bir çalışma, hem onların yüzeyi çok daha dayanıklı. yapımı çok kolay. benimkisini yapmak 10-15 dakika sürdü.

kutuyu yapmak için kullandığım malzemeler, bir gün mutlaka lazım olur diyerek atamadığım pek çok şeyden biri olan plastik pasta kreması kutusu (birgün kullanacağımı biliyordum:), kaplama kağıdı, yapıştırıcı, kurdele, makas, maket bıçağı, kurşun kalem.

kutunun kendi kağıt kaplamasını çıkarıp yapışkanlı kısımları temizledim. cetvel yardımıyla keseceğim kısmı kurşun kalemle çizdim. 2. fotoğraftaki gibi uzun bir dikdörtgeni maket bıçağıyla kesip çıkardım.

kağıdın plastik kutuya kolay yapışmayacağını düşünerek, önce bir tur kağıt bantla(maskeleme bandı) çerçeveledim.

kutuyu ve kapağını kağıtla kapladım. stick yapıştırıcı kullandım.

kaplamada kağıt kullandığımdan, zamanla yıpranmasını önlemek için, kutunun kestiğim kenarlarını kendinden yapışkanlı kurdeleyle kapladım. düzgün görünüm için kapağın da çevresini kurdeleyle çerçeveledim.

eğer kurdele rulolarım daha küçük olsaydı ortalarından kalem gibi bir çubuk geçirip kutunun tabanına ya da kapağa sabitleyecektim ancak, 7. fotoğrafta görüldüğü gibi kutuyla kurdelelerin çapları birbirine çok uyumlu olduğu için buna gerek kalmadı.

bu fikri gördüğüm yerde kutu yatık olarak kullanılıyordu ama ben dik duruşunu daha çok sevdim. şimdi en yakın zamanda kolyelere takmak için kullandığım deri ipler için de böyle bir kutu yapacağım.

1 yorum :

  1. merhabalar acaba böyle güzel kurdeleleri nereden bulduğunuzla ilgili bana bilgi verebilir misiniz?
    çok teşekkürler
    cevap için:inci.kupeli@hotmail.com

    YanıtlaSil

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin