polimer kilden broş


son zamalarda fimodan gül yapımına taktığım ve yeterince kolye yaptığım için bu kez broş yapmaya karar verdim. bu tür çalışmalar benim için daha uygun. çünkü desen bloğu yaptığımda ölçüyü fazla kaçırıp hep çok büyük bloglar hazırlıyorum. kolye, küpe, yüzük, ayraç yapımı bitince de kalan fimodan birşey kaplama arayışına giriyorum. kutu, bardak, kavanoz ne bulursam kaplamaya giriştiğim için epey pahalıya mâl oluyor. yeni bardaklar almak zorunda kalıyorum. bu tür çalışmalar ise hem az polimer kil harcıyor, hem de oldukça fazla vakit aldığı için nefsimi ziyadesiyle köreltiyor:)


broş için broş aparatı/metali, çok küçük miktarlarda birkaç renk polimer kil, kretuar ve merdane ya da hamur açma makinesi gerekli. zemin için beyaz, krem ve transparan beyaz fimoyu karıştırdım. merdaneyle oldukça inceltip yuvarlak broş metallerini hamurun üzerine bastırdım. broş yapmak için mutlaka bu metallerden gerekmiyor aslında. hamurdan oval bir şekil yapıp çengelli iğnenin bir tarafı hamurun içine gömülerek de yapılabilir. büyük çengelli iğnem olmadığı için onu gösteremedim.

güllerin yapılışını burada anlattığım ve tüm aşamaların fotoğrafını çektiğim için tekrar anlatmıyorum. pembe, eflatun, açık mavi tonlarda 20-30 adet minik ötesi gül hazırladım. 2 farklı ton yeşilden yapraklar yaptım. gülleri ve yaprakları broşların zeminine yerleştirdim. hem gülleri hem de yaprakları yerleştirirken kürdan kullandım, çünkü elle tutulamayacak kadar küçüktüler. güllerin ortasından kürdanla bastırdım ki zemine daha sağlam otursunlar. 110 derecede 20 dakika pişirip çıkar çıkmaz soğuk suya attım. su bazlı polimer kil verniğiyle vernikledim.

günün son ışığını balkonda yakalayarak çektim bu son fotoğrafı. sadece yakaya takılarak değil, çantaya da takılarak kullanılması gerektiğine karar verdim:) çantaya, yakaya, açılmakta ısrar eden tüm atkılara ve şallara, hatta örgü şapkalara bile takılarak kullanılabilir.

2 yorum :

  1. bayıldım bunlara.polimer kili hiç denemedim ama birşeyler yapmak istiyorum.yapabilirmiyimki acaba. çok güzel olmuşlar ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. çilek hanım, teşekkür ederim. tabi ki yapabilirsiniz. bu çalışmalarda çok küçük miktarlarda fimo kullanılıyor bu yüzden hesaplı da oluyor. pişirmediğiniz sürece hamuru tekrar tekrar şekillendirip, bozabilirsiniz; sonradan hayal kırıklığına uğrama riski de yok bu yüzden. küçük şeylerle başlayın, eliniz yatkınlaştıkça büyük desenlere geçersiniz. bir kez elinize alınca bırakamayacaksınız zaten:)

    YanıtlaSil

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin