mavi renkli polimer kil kolye ucu



bu kolye ucunu birkaç gün önce yaptım. polimer kille desen bloğu yapmak yerine bu türde takılar yapmayı daha çok seviyorum. bu tekniğin bir adı var mı bilmiyorum. internette var olan çalışmalar genelde birbirine benzer örnekler. değişik desenler gördüğümde deniyorum ancak desen bloğu şeklindeki polimer kil çalışmalarımı genelde ayraç yapımı ya da kutu kaplama gibi şeylerde kullanıyorum. bunun gibi çalışmalarda aslında anlatıma gerek yok; çiçekleri, yaprakları rastgele yerleştiriyorum polimer kilin üzerine fakat örnek olması ve fikir vermesi açısından yapımını da fotoğraflı olarak anlattım.



ince bir dilim inci beyazı kile, çok küçük parçalarda simli mavi ve simli eflatun rengini karıştırdım. zemin üzerinde yuvarlayıp uzaratak tekrar fotoğraftaki gibi burgu haline getirdim. bu işlemi birkaç kez tekrarladım.


elimle yuvarlayıp oval bir şekil verdim ve düz bir şeyle üzerine bastırıp yassılaştırdım. ben bu aşamada bardak altlığı kullanıyorum.


kolye ucunun bazını oluşturan polimer kilin kenarlarını gri kille fotoğraftaki gibi şekil vererek çerçeveledim.


kretuarın keskin olmayan tarafıyla, yaprak görüntüsü verecek şekilde üzerine bastırdım.


pembe renkten çiçek yaptım. aynı şekilde kretuarla bastırarak hem çiçek yapraklarının kile daha iyi yapışmasını, hem de daha bütün/tamamlanmış bir görüntü sağladım.


yapraklarla çiçeği tamamladım.


kısa bir tel parçasını kolyenin üst kısmına yerleştirdim. 110 derecede 20-25 dk kadar pişirdim.


fırınlama işlemi bittikten sonra tel parçasını yerinden çıkarıp yuvarlak uçlu penseyle kıvırdım.


teli japon yapıştırıcısıyla yerine yapıştırdım. su bazlı polimer kille verniklerdim.



sade bir görüntü istediğim için başka boncuklar kullanmak yerine gümüş renkli bir zincire takarak tamamladım.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin