kağıttan kitap ayracı

el yapımı kart yapmaya başladığımdan beri, aldığım malzemelerle ayraçlar da yapıyorum. özellikle embossing powder (türkçeye embos tozu diye çevirmişler) kullanımı çok geniş hatta sınırsız bir malzeme. bu tozla, polimer kili birlikte kullandığım çalışmalarım var, onları da ilerleyen günlerde ekleyeceğim.


ayraç için 2 renk kart, yapıştırıcı, simli boyutlu boya, bir parça kurdele, embossing powder ve ısıtıcısı, ink pad, stamp(ya da desen ıstampası) ve makas, cetvel, kurşun kalem gibi genel temel malzemeler gerekli.







kırmızı renkli karttan uzun bir dikdörtgen kesip ıstampayı mürekkep pedine batırarak kağıda bastırdım. kurumaması için bu aşamada çok hızlı olmak gerektiğinden fotoğrafını çekemedim:) desenlerin üzerine tozu serptim.



kartı birkaç kez zemine vurup fazla tozdan temizledim. bu aşamada çok fazla abartmamak gerekiyor ki tozlar, desen üzerinden de düşmesin.






ısıtıcıyla desenleri sabitledim.




yukarıdaki fotoğraf, desenin tamamlanmış hali. kabartılar fotoğrafta çok belli olmuyor ancak simli embossing powder sayesinde, pırıltılar epey net görülüyor. tozu ısıtırken kartta yamulmalar olmasına rağmen 2. karta yapıştırıldığında daha düzgün görünüyor.






zemin rengi olarak krem rengini seçtim. 2 kartı birbirine stick yapıştırıcıyla yapıştırdım. fotoğrafta görüldüğü gibi kırmızı kartın kenarlarına simli metalik boyutlu boya ile kontür yaptım.






gümüş renkli kurdele ile tamamladım.

oldukça kısa sürede hazırlanmasına ve fazla çaba gerektirmeyen bir çalışma olmasına rağmen sonuç oldukça tatmin edici. üstelik eşi benzeri de yok:)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin