büyükler için doğum günü tebrik kartı

bu tebrik kartının benzerini aldığım bir kart yapım kitabında görmüştüm. biraz geliştirdim, biraz da elimdeki malzemelere uyarladım. eğlenceli birşey oldu. yalnızca tebrik kartı olarak değil, hediye kartı olarak da kullanılmaya uygun üstelik.

malzeme olarak 3 renk fon kartonu, 1 renk alüminyum kağıt, altın rengi alüminyum kart, küçük bir parça şeffaf naylon(çocukların defterlerini kaplamakta kullandıkları şeffaf kaplama naylonlarından olabilir), altın rengi simli boyutlu boya, kadeh şeklinde şekilli delgeç, yapıştırıcı, kurşun kalem, makas gerekli.

sanırım alışkanlıktan, şimdi yazarken farkediyorum ancak zemin rengi olarak yine mor rengi seçmişim. mor rengi fon kartonunu, katlandığında uzun bir dikdörtgen olacak şekilde kestim ve katladım.

pembe rengi parlak alüminyum kağıttan bir kare kesip stick yapıştırıcıyla yapıştırdım.

açık pembe rengi fon kartonunu, kenarlardan birkaç mm görünecek şekilde parlak pembe kağıdın üzerine yapıştırdım.

önce rakamların kalıbını çıkardım. kalıbı mavi fon kartonunun üzerine koyup çizgilerin üzerinden kurşun kalemle geçtim, makasla kestim.

bir sonraki yaşım olduğu için 27'yi seçtim. önümüzdeki 6 ay da alışmaya yeterli bir süre sanırım. aslında rakamlara fazla takılmamak gerekiyor, bir yerden sonra nasıl geçtiği anlaşılamıyor zaten :)

27 rakamını da karta yapıştırdım.

kartta patlayan bir şampanya olduğu için köpük görüntüsünü şeffaf naylonla sağladım. herhangi birşey kullanmasanız da olur. yalnızca boyutlu boyayla baloncuklar çizebilirsiniz. ben sağdaki kalıbı kullanarak naylondan kestim.

naylon parçasını, birkaç yerine yapıştırıcı sürerek rakamların üzerine yapıştırdım.

bu parlak karton, aldığım bir parfümün kutusundan çıkmıştı. tabi ki atmadım, iyi ki de atmamışım. bu kart yapımında şişe ve kadehler için en uygun renkti. Kalıpla bir şişe şablonı çıkardım ve kartondan kestim. bir de mantarını yaptım.

boyutlu bir görünüm sağlamak için şişeyi ve mantarı stick yapıştırıcıyla değil, çift tarafı yapışkanlı köpük yapıştırıcılarla yapıştırdım. daha gerçekçi ve tamamlanmış bir görünüm için şişenin üzerine etiket, mantara ise ince bir şerit yapıştırdım.

aynı parlak karttan şekilli delgeçle kadehler hazırladım ve rasgele yapıştırdım. şişenin ağız kısmının üst taraflarına boyutlu boyayla noktalar koyarak köpük/kabarcık efektleri yaptım.

en üstteki ilk fotoğraf anlattığım çalışmaya ait. alttaki fotoğraf ise farklı renk alternatifi. gelmek bilmeyen 18. yaş için:)

2 yorum :

  1. bence bebekler için olanı en güzeli fakat şekilli delgeçim yok nasıl yapacağım

    YanıtlaSil
  2. istediğiniz deseni kağıt ya da karton üzerine çizip keserek kullanabilirsiniz. pratik olması açısından şekilli delgeç edinmeniz daha iyi tabi..

    YanıtlaSil

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin