polimer kil cupcake/muffin kolye yapımı

minyatür kek-pasta yapımına blogta daha önce hiç yer vermemiştim. başka şeylerden sıra gelmemişti bir türlü. e-maille benden yardım isteyen esra için bugün cupcake yapımını hazırladım. bugün hava kapalı. bu yüzden fotoğraflar istediğim kalitede çıkmadı ama bu güne söz verdiğim için paylaşıyorum.
 cupcake ya da muffin yapımında fimolar dışında gerekli olan tek şey maket bıçağı. başka bir alete ya da kalıba gerek yok. 75 numaralı kahverengi fimodan 1'e 2cm ölçüsünde bir parça kesip yumuşatıp top haline getirdim.
 yuvarlak fimo parçasını bir tarafına ağırlık vererek zeminde yuvarladım. alt kısmının daha dar olması için yuvarlarken bir tarafına ağırlık vermek gerekiyor.
bu kez fimoyu dik olarak koyup alt ve üst kısmın düzleşmesi için üst taraftan parmağımla bastırdım.
 düzgün bir görünüm için bu işlemi iki kez tekrarlamakta fayda var. tekrar zeminde yuvarlayıp bir kez daha üstten baskı uyguladım ve alt kısım son halini almaya başladı.
 kretuarla kekin kenarlarına bastırarak çizgiler oluşturdum. bu aşamada maket bıçağı, kredi kartı, normal bıçak vs kullanabilirsiniz. kremayla kaplamak için kekin üstüne küçük bir fimo parçasını fotoğraftaki gibi yerleştirdim. buradaki fimonun renginin bir önemi yok, görünmeyecek. artmış fimolardan kullanabilirsiniz.
 açık pembe renkli fimoyu zeminde yuvarlayarak incelttim ve 13cm uzunluğuna getirdim, fimonun üzerine sardım.
 üst süslemesini kirazla tamamladım. takıda kullanmak için telini de pişirmeden önce takmak gerekiyor. deforme olmasın diye önce kirazı tele geçirdim.
 sonra teli keke taktım. yine üstündeki şekerlemeler için açık mavi fimoyu zeminde yassılaştırıp maket bıçağıyla ince ince kestim.
 küçük kareler haline getirip süslemeyi tamamladım. polimer kili 110 derece soğuk fırına koyup 30 dakika pişirdim. soğuyunca teli yerinden çıkarıp japon yapıştırıcısıyla yapıştırdım. 2 cm boyunda çok sevimli birşey oldu. verniklemeye fırsatım olmadı ama parlak hali daha güzel olur.
 zincire takıp fimo kalp, hand made yazılı bir el ve uygun kurdeleyle süsleyerek kolyeyi tamamladım.

(esra, umarım yeterince açık olmuştur, sevgiler :)

10 yorum :

  1. Çok şirin olmuş.

    Yeni bloğuma beklerim;

    http://rebeltakipte.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. ben sizi sürekli olarak takip ediyorum fakat çok az şey ekliyorsunuz bu beni üzüyor. :(

    YanıtlaSil
  3. ecem, blogu ilgilendiğim hobiler hakkında bilgi ve ipuçları vermek amacıyla açtım(ben polimer kile, resine başladığımda yapım aşamalarından bahseden hiç türkçe site yoktu çünkü) fakat hem fazla geri bildirim almıyorum hem de farklı malzemeler gerektiren çalışmalarda insanlar malzemesizlikten şikayet ediyor. araç gereç kullanmadan birşey yapmak pek mümkün değil. kimse yapmayacaksa o kadar vakit ayırıp içerik eklemek de anlamlı değil. her gün yeni şeyler yapıyorum aslında. sadece sonuç fotoğrafını koymak anlamsız geliyor, bu nedenle fazla güncelleyemiyorum. üzülmenize değil ama yorumunuza sevindim :) sadece sonuç fotoğrafıyla da olsa daha sık yeni şeyler eklemeye çalışacağım. sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. muhteşem tanrım çok geç keşfettim bu blogu ve polimer kili şu sınavlar bi bitsiiiin direkt bu cupcake ten yapıcağım bayıldııım elinize sağlık :)

    Yasmin

    YanıtlaSil
  5. yasmin, teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  6. kullandıgınız telin adı nedir nerden alabilirim ne diyerek alabilirim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. takı teli ya da takı çivisi diyerek alabilirsiniz. bulunduğunuz şehirdeki takı malzemesi ve boncuk satan yerlere bakın. online alışveriş yapıyorsanız gittigidiyor'da dahi bulabilirsiniz.

      Sil
  7. Merhaba ben bu konularda acemiyim ve oldukçada meraklıyım rica etsem bana Malzeme listesi yazarmısınız hamur markası ve cımbıza benzeyen o şey ne 😀

    YanıtlaSil
  8. Merhaba ben bu konularda acemiyim ve oldukçada meraklıyım rica etsem bana Malzeme listesi yazarmısınız hamur markası ve cımbıza benzeyen o şey ne 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, fotoğrafta görünen tek alet maket bıçağı/kretuar. onu mu cımbıza benzettiniz acaba? çeşitli uçları var hem keserken hem şekil verirken kullanılabiliyor. çoğunlukla fimo marka polimer kil kullanıyorum. yeni başlıyorsanız maket bıçağı, merdane birkaç renk de polimer kil alın. gerisi kendiliğinden gelir. kolay gelsin :)

      Sil

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin