bebeklerin el ve ayak izini alma


kızımın el ve ayak izini alma fikri daha hamileyken aklıma gelmişti. araştırıp toksik olmayan ve boya mürekkep gibi şeylerle uğraştırmadan el-ayak baskısı yapılabilen kitler bulmuştum. ilk gün, hastaneden eve gelir gelmez yaparım diye düşünüyordum ama 3 gün hastanede kalınca doğar doğmaz yapamadım.


sonraki günler ise yorgunluktan ve uykusuzluktan aklıma bile gelmedi, unuttum gitti. tekrar aklıma geldiğinde gözüm yemedi :) çünkü kolay uygulama için bebek uyurken ya da uykuluyken yapılması tavsiye ediliyor. saatlerce uykusuzluktan, yorgunluktan sonra tam çocuğu uyutmuşken elini ayağını kurcalayıp uyandırma/uykusunu açma riskine giremedim.
bir düzene kavuşunca nihayet baskıları yaptık. ilk deneme hüsranla sonuçlandı. kağıdın yanlış tarafına baskı yapmışım. onca zaman bekledikten sonra bi de başarısızlık olunca bozuldum ama çaktırmadım. hemen yeniden sipariş verdim. bu sefer her ihtimale karşı iki ayrı kit aldım. kızım 4 aylık olduğu gün baskıları yaptık. ekmek/su dışında her şeyi amazondan alıyorum. bunları da oradan aldım. türkiye'den de satın alabilirsiniz, gönderiyorlar.

pakette baskı yapılacak kalın kağıtlar ve bir adet ıslak mendil gibi bir mendil var. boya mürekkep yok, ortalığın kirlenme ihtimali yok ama uygulama için yine de iki kişi şart. çünkü bir kişinin çocuğun elini mendille silmesi, diğerinin de eli tutup kağıda bastırması gerekiyor. baskıyı yapanın eline mendilin bulaşmaması gerek yoksa çocuğunkinin yanında sizin de parmak izleriniz çıkar. biz ayakları eşimle birlikte yaptık, o sildi ben baskıyı yaptım sonuç güzel oldu. sıra ellere gelince kızım ellerini yumruk yaptı açmadı, biz de pes ettik, vazgeçtik. aradan biraz zaman geçince inadı bıraktı. ben de mendil kurumadan şansımı denedim. silip hemen baskıyı yaptım ama benim de ellerime mendil değdiği ve kızımın bileklerine dokunduğum için biraz bilek izi de çıkmış oldu.

amazonda yorumlarda gördüm, bunlardan bir sürü alıp her ay birer baskı yapan varmış. öyle her ay her ay uğraşamam ama bebeklerin ilk yılı için güzel bi hatıra. bebek bekleyenlere tavsiye ederim. ben çerçeveye koydum ama scrapbook sayfası olarak ya da fotoğraf albümünde de kullanılabilir.  fırsat bulunca bir de fimoyla el ve ayak izi alacağım.

12 yorum :

  1. Merhaba bu kiti istanbuldan temin etme şansımız var mı ? Ne diye aratsam bulabilirim acaba ? Bu arada aylardır aradığım şeydi paylaşımınız için çoooook teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, ben yurtdışındayım o yüzden istanbul'da nerede bulabileceğiniz konusunda bilgim yok ancak internette arama yaptığımda seramik hamuru tarzı hamurlarla kalıp alma ürünlerine ulaştım. fiziki dükkan olarak bebek ürünleri satan yerlere ve büyük kırtasiye/kitabevi türü yerlere bakmanızı öneririm. sevgiler.

      Sil
    2. Merhaba,
      Ben yeni alıp yaptım. Set olarak satılıyor. Herşey hazır, çok kolay. www.kucukizler.com diye bir siteden aldım. Oğlum 4 yaşında , 3 boyutlu olarak el izini yaptık, çerçeveli aldık biz. tavsiye ederim.

      Sil
    3. Merhaba,
      Dublin'de bu kitten bulma şansım var mı ? Siz nereden almıştınız ? Teşekkürler...

      Sil
    4. @adsız, ben amazon'dan aldım. buradan ulaşabilirsiniz.

      Sil
    5. https://www.facebook.com/pages/3-boyutlu-bebek-el-ayak-kalıbı/673235809473960?fref=photo
      sitesinde de çok güzel hatıra el ayak kalıp seti var

      Sil
  2. yeni keşfettim seni tatlım, banada beklerim, takibe aldım
    http://meleginhediyeleri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. paylaşımlarınız için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Merhaba,
    www.kucukizler.com adresinde "Inkless wipe kit'i " bulabilirsiniz. Bilginize...

    YanıtlaSil
  5. Gerçekten başarılı bir site olmuş başarılarınızın devamını dilerim

    YanıtlaSil
  6. Benim kuzenim bu blogu tavsiye etmişti. Böyle ayrıntılı bilgiler sunduğunuz için teşekkür ederim. Güzel ve tamamlayıcı bir makale olmuş.
    Bence şu anda burada çok güzel bir yazı paylaştınız. Bu web sitesinin sahibine gerçekten müteşekkirim.Paylaşım için teşekkür ederim

    YanıtlaSil

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin