hediye kutusu 3


verdiğim ara birazcık uzun oldu. tatil ve sonrasında ev değişikliği nedeniyle blogla uğraşmaya zaman ayıramadım. ev aramak, taşınmak zaten zor bir işken bu kadar ıvır zıvıra sahip olup yeni evde yerleştirecek yeni yerler bulmak yaptığım fimolardan ve kartlardan daha fazla yaratıcılık gerektiriyor :) blogumun konsepti gereği anlatımlı bir proje paylaşmadan yeni bir yazı eklemediğim için verdiğim zorunlu aranın nedenini de burada açıklamış olayım.


birkaç gündür bu hediye kutusunun çeşitli desenlerdeki versiyonlarını yapıyorum. yazıcı ve fotokopi cihazı aldığım için elimdeki güzel desenli kağıtların bitmesi kabusum da sona erdi. sanırım ileriki zamanlarda, günün anlam ve önemine göre daha çok denemeler yapacağım.


kutu için gereken malzemeler: iki farklı renk fon kartonu(biri desenli olursa daha iyi olur. desenli fon kartonu diye birşey olmadığı için, beyaz bir fon kartonuna istediğiniz desenin fotokopisini çektirebilir, ya da internetten bulduğunuz bir deseni fon kartonuna yazdırabilirsiniz), çift taraflı yapıştırıcı bant, cetvel, kurşun kalem, makas, şekilli delgeç, yuvarlak delgeç, bir parça kurdele.



düz renk fon kartonundan 11x11 cm ölçülerinde bir kare kestim.


tüm kenarlardan 2,5 cm olacak şekilde fotoğraftaki gibi kurşun kalemle çizdim. aslında çizmeye gerek yok ancak fotoğrafta ne yaptığım net olarak anlaşılsın diye bu işlemi yaptım.


kat yerlerini belirginleştirmek için çizgilerin üzerinden geçtim. bu işlemi yaparken bitmiş bir tükenmez kalem ya da tığ kullanabilirsiniz.


kartı, fotoğraftaki gibi katlayarak kutu formu verdim.


köşelerdeki kulakçıkları içe doğru katladım ve çift taraflı yapıştırıcıyla yapıştırdım.


hazırladığım tabanın etrafına çift taraflı yapıştırıcıyı sardım. fon kartonunu kutunun etrafına yapıştırarak sardım. kısa kenarını da çift taraflı yapıştırıcıyla yapıştırdım.

desenli fon kartonunu hiç kesmedim olduğu gibi kullandım fakat tabanına göre biraz uzun bir kutu oldu. kötü durmuyor ancak daha kısa olmasını isterseniz 13-14 cm kısa kenarı için ideal bir ölçü. içine koyacağınız şeyin boyutuna göre kartonun boyunu da ayarlayabilirsiniz.


fon kartonunun yapıştırma işleminin bitmiş hali.


bu fotoğraf da üstten görünümü. içine minik kurabiyeler bile koyabilirsiniz:)


kutunun tabanının çevresi boyunca bir şeridi şekilli makasla kestim. uzunluğu fon kartonunun uzun kenarı kadar. yüksekliği ise 2cm.


turuncu şeridi yine çift taraflı yapıştırıcıyla kutunun alt kısmına yapıştırdım.


bu daireler hediye kutusunun ağız kısmındaki kurdele takılacak kısımı oluşturacak. çapları 5 cm.


daireleri tam ortadan ikiye katlayıp düz kısmın iki kenarından küçük birer kare kestim. delgeçle birer delik açtım.


fotoğraftaki gibi kutuya yapıştırdım.


şekilli delgeçle çiçekler yapıp köpük yapıştırıcıyla kutuya yapıştırdım.


kurdeleyle tamamladım.




sonuç çok kadınsı olunca, kutunun erkeklere hediye verirken de kullanılabileceğini düşünerek ilk fotoğraftaki 3. kutuyu yaptım. desensiz fon kartonu kullanarak, kutuya çiçek yerine birkaç düğme yapıştırarak da daha sade bir kutu yapabilirsiniz.





6 yorum :

  1. çok kibar bir çanta.. yeni evin mutluluk ve güzellikler getirsin :))

    YanıtlaSil
  2. çok güzel olmuş eline sağlık

    YanıtlaSil
  3. süper yapmışsın.eline sağlık..senden bakarak ben de yapıcam bakalım :)
    Teşekkürler..
    İyi bayramlar :))

    YanıtlaSil
  4. harika!! ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  5. hediye almak da güzel, vermek de.. hele bir de paketi şık olursa ne alâ :))

    YanıtlaSil

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin