"aşık kuşlar" temalı duvar panosu



 bu şirin panoyu, birkaç gün önce benden e-maille fikir isteyen melike için hazırladım. kendisi beyaz bir çerçeve içine yerleştirebileceği boyutlu, derinlikli bir pano yapmak istiyordu. "love" yazısı ve kelebek fikri, melike'nin gönderdiği örnekten. sonuç, örnek fotoğrafla alakasız oldu ama malzemeler ve renkler değişebilir. önemli olan fikir almak/vermek deyip kendimi sıyırabilirim sanırım :) 

çerçevem olmadığı için mukavvaya hazırlamayı düşündüm. ayrıca böyle pano yapma fikri daha önce neden aklıma gelmedi diye de şaşırdım.
 zamanım kısıtlıydı. evde değil yedek bir çerçeve, mukavvam bile yoktu. bu nedenle bir kolinin kapağından yararlandım. bir nevi geri dönüşüm oldu aynı zamanda.
  kartonu kare şeklinde kestim.
 kenarları kötü görünmesin diye önce maskeleme bandıyla,
 sonra da kırmızı renkte kağıtla kapladım. yapıştırıcı olarak çift taraflı sellotape kullandım. çift taraflı yapıştırıcınız yoksa tek taraflı bantı parmaklarınızın etrafında bir tur döndürüp çember yapıp, çift taraflı bant elde edebilirsiniz. tutkal ya da  başka sıvı yapıştırıcılardan daha iyi olur. sıvı yapıştırıcılar kağıdı ıslatıp buruşuk görünmesine neden oluyor çünkü.

 kartonun iki yüzeyini de kahverengi kağıtla kaplayıp yuvarlak delgeçle askı için ip takacağım delikleri oluşturdum.
 bu aşamada bir mektup olması gerekiyordu ama, konunun anlam ve önemine uygun bu aşık kuşlu kağıdı kullandım. fotoğraf ne kadar kaliteli oldu bilmiyorum ama belki çıktısını alabilirsiniz.

çiçekler çok önemli değil fakat kuşların resmini çizebilirsiniz. kuşlar epey basit görünüyor. kuru, keçeli, jel boyalarla ya da markörle boyayabilirsiniz. başka bir fikir olarak; kuşları ve kanatlarını farklı renkte kartonlardan ya da elişi kağıdından kesip fon kartonuna yapıştırabilirsiniz.
 desenli kağıdı, önce mavi renkli kağıda sonra uyduruk çerçeveme yapıştırdım.
 askı için doğal rafya ve polimer kilden kırmızı boncuk kullandım.
 kalpli şekilli delgeçle kalpler hazırlayıp, boyutlu görünüm için köpük yapıştırıcıyla çerçevenin kenarlarına yapıştırdım.
 l, v, e harflerini cetvel ve kurşun kalem kullanarak mavi-beyaz kareli kağıda yazıp kretuarla oydum. 
desenli kağıt bulmakta zorlanıyorsanız desenli peçeteleri a4 kağıtlara ya da fon kartonuna fotokopi çekerek kullanabilirsiniz. çiçekli böcekli kumaşları da fotokopi yoluyla kağıda dönüştürebilirsiniz. örneğin bu mavi kağıt, eskiden herkesin mutfağında pembe/beyaz ya da mavi/beyaz rengi bulunan mutfak takımına benziyor. ben ilkokula giderken bizde de mavisi vardı :) 
çocukların defter kaplamakta kullandıkları kağıtlar da işinizi görebilir.
 o harfini düğmeden yaptım. bu şekilde harfler gereken çalışmalarda, dergilerden ya da gazetelerden keseceğiniz farklı yazı karakterindeki büyüklü küçüklü harfleri de kullanabilirsiniz.
 kelebek şeklini desen ıstampasıyla başka bir desenli kağıda basarak hazırladım. kelebekli kurabiye kalıplarını kelebek şablonu olarak kullanabilirsiniz.
 makasla fazlalıkları oydum ve bazı yerlerine parlak taşlar yapıştırdım. parlak taşlar yerine renkli boncuklar, kum boncuklar kullanabilirsiniz. simli boyutlu boyalar da bu tür ayrıntılarda epey işe yarıyor.
 desenli kağıtta bulunan çiçeklere boyut katmak için şekilli delgeçlerle küçük çiçekler hazırlayıp çift taraflı köpük yapıştırıcıyla çiçeklerin üzerine yapıştırdım. bazı çiçeklere sadece küçük düğmeler yapıştırdım. boş bir kağıda farklı renkte düğmeler yapıştırıp dallarını renkli kalemlerle minik çizgiler halinde çizerek sade, şirin çiçekler hazırlayabilirsiniz.
 panonun yanındaki kutu eskiden türk kahvesi kutusuydu. uzun zaman önce yapmıştım. yaparken fotoğraflayamadığım için şimdi göstermek istedim. düğme, incik boncuk gibi şeyler için kullanıyorum.
bunlar önceden hazırlayıp lazım olunca kullanırım diye bir kenarda beklettiğim tebrik yazıları. farklı yazı karakterleriyle büyüklü küçüklü yazıp çıktısını alıyorum. bu panoda kullanabileceğini düşünüp göstermek istedim. örneğin benzer bir panoyu hoşgeldin yazısıyla hazırlayıp kapı girişine asabilirsiniz. aslında "hoşgeldin"leri bebek kutlama kartlarında kullanmak için hazırlamıştım ama bu fikir şimdi aklıma geldi. en kısa zamanda bir hoşgeldin panosu hazırlayayım.
fikri beğenip uygulamak isteyenlere kolay gelsin :)

15 yorum :

  1. çoooook güzel olmuş ellerine sağlık :) ben çerçevenin içine yapıcam,bi tarafa obje olarak gelin damat,araba,ev ve bebek koyucam gelecek için istediği şeyler :) diğer tarafa ise kağıttan kalp,kelebek,aşık kuşlar ve doğduğu ayın minik takvimi :) nasıl sizce?

    YanıtlaSil
  2. ben melike bu arada,heyecandan unutmuşum yazmayı :P

    YanıtlaSil
  3. Göründüğünden çok zahmetliymiş. Herşeyini elde yapmak çok değer katıyor işe. Teçhizatınız da kuvvetli bayağı:)) Yok, yok. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. KÜÇÜK BİR PANO AMA İÇİNDE ÇOK EMEK VAR.. ELLERİNE SAĞLIK . BEN DE BU TARZ ŞEYLERİ SEVERİM .. İYİ GÜNLERDE KULLANMAN DİLEĞİMLE.

    YanıtlaSil
  5. az malzeme... çok emek...
    elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. melike, beğenmene sevindim. düşündüklerinin hepsi yapılabilecek şeyler.
    burada da balıklı bir kart var. kuş yapmak zor gelirse belki onu denersin. kolay gelsin :)

    neduk, tüm paramı malzemeye yatırıyorum :) kimisi ayakkabı görünce dayanamaz, ben de şekilli delgeç, kağıt ve incik boncuk görünce tutamıyorum kendimi :D

    nefise, hazırlaması biraz uzun sürdü ama bitince karşısında kahve içerek izlemek çok güzeldi :)

    ruşen, yorumun için teşekkür ederim. hoşgeldin..

    YanıtlaSil
  7. Çooook güzel olmuş ellerinize sağlık....Biz de çok güzel bir fikir almış olduk sayenizde...

    YanıtlaSil
  8. o kelebeğe bayıldım, bayıldım. En dikkat çeken şey o bana göre.

    Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  9. yazıdaki resmi o kadar beğendim ki izninle blog sayfam için fon yapacağım :)) Harika :* ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  10. özibio, yapabilirsiniz tabi. sevgiler

    YanıtlaSil
  11. çokkkkkkkkkkkkkkkk güzellerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

    YanıtlaSil
  12. çok şirinlerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

    YanıtlaSil
  13. harikaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    YanıtlaSil
  14. harikaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    YanıtlaSil

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin