fimoyla mozaik desenli mumluk

bu mumluğu buradaki mozaik desen bloğu gibi hazırladım. fakat mumluk olacağı için transparan renkler kullandım. elimde farklı renklerde transparan polimer kil olmadığı için beyaz transparan fimo hamuruna çok küçük miktarlarda pembe, mavi ve sarı gibi renkler karıştırıp uzun süre yoğurarak renkleri elde ettim. önceki desende siyah renk kullandığım hamur yerine gümüş rengi fimo kullandım. bardak olarak daha önce ikeadan aldığım bir "bardaklı mum"un bitmişini kullandım. ağzı normal bardaklardan daha geniş olduğu için mumu yakıp yerleştirirken kolaylık sağlıyor.

desen bloğunu maket bıçağıyla dilimledikten sonra direkt olarak bardağın üzerine yapıştırdım. önce el merdanesiyle üzerinden geçip desenleri birleştirdim. sonra bardağı zeminde yuvarlayıp tüm yüzeylerinin eşit kalınlıkta olmasını sağladım.
kenarlardaki fazlalıkları kestikten sonra mavi renkli fimodan 1-2 mm boyutunda minik toplar hazırlayıp bardağın ağız kısmına dizdim. üzerine ucu sivri olmayan bir şeyle bastırıp bardağa ve birbirlerine kaynaşmasını sağladım. üzerinde minik delikler olunca daha sevimli görünüyor.bu aşamada büyük numaralı bir tığ kullanabilirsiniz. 

yapım aşamasında sürekli elde tutmak gerektiği için parmak izlerine karşı önlem almak gerekiyor. ben desen bloğuyla bir şey hazırlayacağım zaman hamurun biraz kuruyup sertleşmesi için günlerce açıkta bekletiyorum. buzdolabına koymak geçici bir çözüm olsa da sıcak havalarda pek fayda sağlamıyor. 

en iyi önerim, deseni hazırladıktan sonra tozdan korumak için üzerini parşömen kağıdı ya da benzeri bir şeyle örtüp hava almasını engellemeyecek şekilde birkaç hafta bekletmek. hamur sertleştikçe hem parmak izi çıkması engellenir, hem de şekiller deforme olmaz.

fimo yaparken desenin üzerine parmak izi çıkmasına engel olmak için saç boyarken kullandığımız ince kauçuk eldivenleri de kullanabilirsiniz. boyanın yanında verilen naylon poşet gibi olanlardan değil, cerrahi eldiven diye satılan eldivenlerden alıp kullanın :) 

 hazırlama kısmı bitince mumluğu her zamanki gibi soğuk fırına, orta rafa  ve fandan uzak bir yere koydum. fırını 110 dereceye, zamanını 30 dakikaya  ayarladım. pişme süresi bitince fırını kapatıp kapağını açık bırakarak soğumasını sağladım. bu ayrıntılara dikkat ederseniz fimolarınız asla yanmaz ve renkleri bozulmaz.

  bunlar da mumluğun yakından görünüşü. ilkini gündüz, ikincisini ise karanlıkta ve içinde mum yanarken çektim. içine mum koyup yakınca vitray ya da cam mozaik gibi görünüyor.
polimer kille mumluk yaptıkça ampulleri bile fimoyla kaplayasım geliyor :D keşke mümkün olsa.



7 yorum :

  1. aslinda fimoyu cok seviyorum ama cok uzun sürüyor.ellerine saglik cok hos.

    YanıtlaSil
  2. Nefis olmuş,nefiiiis...
    Ellerinize sağlık. İyice okudum, ezberledim:))
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. style m, sadece sonuçtan değil yapım aşamasından da zevk alınca pek uzun sürmüyor aslında :)

    neduk, yorumların için çok teşekkür ederim. blogun işe yaradığını hissediyorum. sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Fimoda parmak izi çıkması, toz olması benim en büyük sorunum.

    YanıtlaSil
  5. lovebug, parmak izi sorununa en iyi çözüm hamuru elde fazla tutmamak ve desen blogu ile çalışılıyorsa kesmeden önce buzdolabında bekletmek. toz, özellikle açık renkli polimer killerle çalışırken büyük sorun. sık sık çalışma masasını silmek(çalışırken bile), fimoyla uğraşırken tüylü kazak/hırka giymemek ve çalışma bittikten sonra ya da ara verildiğinde çalışma masasının üzerini naylon bir örtüyle örtmek fimoları büyük ölçüde koruyacaktır. ben fimoyla bir işim yarım kaldığında, ertesi gün devam edeceksem masayla birlikte fimoların üzerini streç film ile kaplıyorum. hem çalışma alanı, hem de killer tozdan korunuyor.

    YanıtlaSil
  6. ben böyle şeyleri bilirim ama eskiden adını bilmiyordum ben ben den büyük kuzenimle pasta kolye yüzük ve birsürüşey yaptık ama daha yapmayı da sürdürüyoruz en çok kuzenim yaptı çünkü ben daha çok bilgisayar başındayım ama konuya dönersek çok güzelolur

    YanıtlaSil
  7. BEĞENMEK NE KELİME BAYILDIM. EN YAKIN ZAMANDA BENDE YAPMAYI DÜŞÜNÜYORUM

    YanıtlaSil

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin