polimer kille kelebek kolye

kelebek şeklinde kolye yapabilmek için uzun süredir aradığım kurabiye kalıplarını bulunca, elimde hazır uygun desen varken hemen birkaç tane yaptım. kolye ucu/pendant olarak böyle büyükçe bir kelebek çok güzel duruyor. bu kelebeği  iğne takarak broş; mıknatıs yapıştırarak buzdolabı süsü/magnet; metal toka aparatına yapıştırarak toka olarak da değerlendirebilirsiniz.

 desen blogundan 2-3 mm dilimler kesip el merdanesiyle birleştirdim.
 hazırladığım desenli parça tek başına ince kalacağı için koyu mavi simli fimodan hamur açma makinesinin en kalın ayarında bir parça açıp üstüste koydum ve kurabiye kalıbıyla kestim.
 kelebek fimoyu pişirmeden önce ip geçireceğim teli taktım. soğuk fırına verip 30 dakika 110 derecede pişirdim. teli yerinden çıkarıp japon yapıştırıcısıyla yapıştırdım. çok gerekli değil ancak bir farklılık olsun diye gümüş rengi parmak boyasıyla kelebeğin kenarlarını hafifçe boyadım.
 parlak fimo verniğiyle vernikleyip uygun renkli bir iple tamamladım.

7 yorum :

  1. Çok güzel.. böyle daha kolaymış.. birkaç sene evvel kelebeğin 4 kanadını elde şekillendirip gövde kısmını ayrı yapıp öyle kelebek yapmıştım... çok tatlı..güle güle kullan.

    YanıtlaSil
  2. Çok beğendim, çok güzel olmuş. Eline sağlık. Çok da güzel anlatmışsın:)

    YanıtlaSil
  3. Bu da çok tatlı olmuş.Güzel değerlendirmişsin. Bir yaprak denemesi yaptım, kes kes bitmiyor, Herşeyim yapraklı oldu:)))Senden çok şey öğreniyorum. Tekrar sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. nefise, parçaları birleştirerek de olur tabi ama böyle tek parça olunca hem daha pratik hem de yapım aşamasında çok dokunulmadığı için parmak izi sorunu olmuyor.

    marifetli peri, teşekkür ederim.

    neduk, ben bir desen blogunu yeteri kadar kullanınca plastik, kapaklı bir kapta saklıyorum kalanını. aradan aylar geçince yeni yapmışım gibi oluyor sıkılmıyorum :)

    YanıtlaSil
  5. süper bir blog ve süper bir anlatım :) ellerinize sağlık muhteşem olmuş :)

    YanıtlaSil
  6. diidem, teşekkür ederim. hoşgeldin :)

    YanıtlaSil
  7. çok güzel bir şey ama ben böyle tarzlarla pek ilgilenmiyorum

    YanıtlaSil

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin