bebekler için kutlama kartı

burada ve burada yetişkinler ve çocuklar için yaptığım doğum günü kartlarından sonra bir de yeni doğmuş bebekler için hoşgeldin kartı hazırladım. bu kartı, doğum gününde ya da yeni doğmuş bebeği ilk ziyarete gidişinizde kullanabilirsiniz. bebekler için bir de leylekli kart projem var. onu da yakında paylaşacağım.

bu kart için gerekli malzemeler: 3 renk fon kartonu, 1 beyaz kart, resmi çizmek ve renklendirmek için jel kalemler, kuru boya, kurşun kalem, yapıştırıcı, düz makas, zikzak makas (sülfile makası), şekilli delgeç, bir parça kurdele, süslemek için küçük parlak taşlar.

desenin her yaptığım kartta aynı olması için kalıp kullanıyorum. tersinden kurşum kalemle geçerek karta transfer ediyorum. 7x7cm ebatlarında beyaz karta resmi transfer ettim. bir tane yapacaksanız kurşun kalemle doğrudan karta çizebilirsiniz.

çizim kısmı size zor geliyorsa bu fotoğrafın çıktısını alarak, fotokopiyle çoğaltabilir, istediğiniz boyutta resimler elde edebilirsiniz.

pembe renk kuru boyayla bebeğin yanaklarını ve bebek arabasını hafifçe renklendirdim.

mavi simli jel kalemle yıldızları, pembe simli jel kalemle kalpleri ve arabanın detaylarını boyadım. mor simli kalemle de arabaya noktalar yaptım.

zemin için eflatun renkli, dokulu bir kart seçtim. hazır kart kullandım ancak fon kartonu da kullanabilirsiniz.

yuvarlak zımbayla kartın katlandığı yerden deldim ve organze kurdeleden bir fiyonk yaptım.

10x10cm boyutunda mor kartı zikzak makasla keserek zemine yapıştırdım.

üzerine 8x8cm boyutunda pembe kartı yapıştırdım.

en üste de resmi yapıştırdım. kartın açılış yönünün yukarı doğru olmasını istediğim için resmi de uygun olarak yapıştırdım ancak siz kitap gibi sola doğru açılmasını isterseniz bu ayrıntıya dikkat edin.

şekilli delgeçle, kartta kullandığım renklerde fon kartonlarından papatyalar yaptım.

kartın kenarlarına papatyaları yapıştırdım. papatyaların ortalarına parlak taşlar yapıştırdım. bu taşları kırtasiyeden, kart yapım malzemeleri bölümünden aldım ancak takı yapım malzemeleri satılan yerlerde de rahatlıkla bulabilirsiniz. yapıştırma taşı olmasına dikkat edin. yani arkası düz olmalı.

boyaların simlerini göstermek adına kartın, yandan bir fotoğrafını çektim. ön cepheden bakıldığında çok belli olmuyor ancak aslında sade ama ışıltılı, şık bir çalışma oldu.

3 yorum :

  1. Şimdi de bunu gördüm çok şeker olmuş, ne güzel şeyler yapıyorsunuz valla bayılıyorum :))

    YanıtlaSil
  2. Ben öğretmen okulundayken tebrik kartı ya da kartpostallar bir çok insanın sokaklarda kurduğu standlarda satılırdı.
    Önceleri koleksiyonlar yapmak üzere satın alıp biriktiriyorduk.Sonra kendimiz yapmaya başladık.Keşke birkaç tanesini saklasaydım...
    Ellerine sağlık güzel şeyler yapıyorsun

    YanıtlaSil
  3. sibella, iyiki açmışım bu bloğu. takdir görmek çok güzel:)
    nalan, benim de ilkokula gittiğim yıllardan beri kartpostal toplama merakım vardı. yazıp göndermeye kıyamadıklarımı saklıyordum. sonra kayboldu gitti. kıyıp gönderseymişim daha iyiymiş:) insan kendi yapınca öyle sorunlar kalmıyor neyse ki, yapıp yapıp gönderiyorum. zaten artık kırtasiyelerde de pek kartpostal satılmıyor. hoş, satılsa da insanlarımızda bu tür alışkanlıklar kalmadı ne yazık ki..

    YanıtlaSil

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin