fimoyla kavanoz kaplama

uzun zamandır fimoyla kavanoz kaplamak istiyor fakat cesaret edemiyordum. birşey kaplamak için ne zaman desen blogu hazırlamaya kalksam, ayarı tutturamıyorum. mutlaka eksik kalıyor ve kaplamaya yetmiyor. bu kez bonkör davranıp çok büyük bir desen blogu hazırladım. bu kez de fazla geldi ama kalanlardan bir sürü boncuk hazırladım.



çiçek deseni buradaki desenin aynısı. yalnızca renkler farklı. ferah bir görüntü için açık renkler kullanmaya çalıştım, bahar gibi oldu.






ayraç yaparkenki gibi desen dilimlerini kestikten sonra şeffaf dosya arasında merdaneyle birleştirip kavanoza sarmadım. desen dilimlerini doğrudan kavanozun üzerine yerleştirdim. kavanozun heryeri kaplanınca zeminde yuvarladım. kavanozun kendisi merdane görevi görmüş oldu. bu işlem biraz daha uğraştırıcı ama böyle yapınca heryeri eşit kalınlıkta oluyor, yüzeyinde farklılık oluşmuyor.




kavanozun üst kısımlarını, kil tabancasından çıkardığım silindirle sardım. ek yerlerini sarmallarla gizledim. 130 derecede 30 dakika pişirdim. fimo verniğiyle vernikledim.


sanırım renk seçimimden dolayı fimodan çok çiçekli bir kumaşla kaplanmışa benzedi. fakat sonucu çok sevdim. bunlardan daha bir sürü yapacağım galiba :)

16 yorum :

  1. Çok beğendim, fimoyu normal fırında mı pişiriyorsunuz (böyle mi deniyor pişirmek). Fimonun piştiği fırında yemek yapılmaması gerektiği söyleniyor oyüzden hiç heveslenmiyorum

    YanıtlaSil
  2. DenDenAk beğenmenize sevindim:) Polimer killer derece ayarı bulunan herhangi bir fırında pişirilebilir(mikrodalgada pişirilemez). Fırını yeterince havalandırırsanız sorun olmaz ancak aynı fırında yemek pişirmekte endişeleniyorsanız fimo pişirmek için küçük bir fırın edinebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. Valla süper temiz işçilik Geçmiş yılın kutlu olsun

    YanıtlaSil
  4. kavanoz olması biraz bozmuş işi. mesela cam bir vazoya yapılsa kapak kısmı olmayacağından dolayı daha sorunsuz olabilirdi. güzel çalışma tebrikler. =)

    YanıtlaSil
  5. Blogunuz çok güzel fakat web tasarımcısı olduğum için, yaptığınız bazı yanlışları dile getireyim...

    Öncelikle ana sayfada en fazla 5 kayıt tutun...
    Çok fazla kayıt sayfanızın daha geç açılmasına neden olur. Ki benim yaşadığımda buydu...
    Blogspotun dezavantajı budur. Yazıya ağırlık veren bir blogtur. Sizi yazıdan ziyade resimler daha fazla anlatacağı için her bir resim blogun açılmasını yavaşlatıyor...

    Bir diğer husus... Kayıtlarınıza etiket verin.
    Arşivlerken etiketlere göre arşivleyin. Bu sayede okuyucu istediği konuya daha çabuk ulaşacaktır.

    Son olarakta "kucukseyhler" den ziyade "kucukseyler" şeklinde blog açmanızı yeğlerdim... Büyük Ata'ya saygısızlık oluyor... Türkçe Konuşalım Türkçe Yazışalım...
    Saygılarımla...

    YanıtlaSil
  6. yalnız 'seyh' değil, 'shey' ... eminim ki kucukseyler.blogspot.com dolu olduğundan dolayı 'ş' , 'sh' şeklinde yazılmış... Atatürk e saygımız ve sevgimiz sonsuz. o kadar çok dolaplar dönerken bu söz konusu dahi olamaz bence.

    YanıtlaSil
  7. stil direktörü, teşekkür ederim. sizin de kutlu olsun :)

    müzeyyen, kapaksız olsaydı daha kolay olurdu şüphesiz. fakat kavanoz olarak da bence bir sorun yok.

    adsız, ana sayfada zaten 5 kayıt var. firefox ya da chrome gibi hızlı bir tarayıcı kullanırsanız sayfa daha çabuk yüklenir. blogun açılmasını yavaşlatan şey fotoğraflar değil kullandığım bazı eklentiler. kodlarla uğraşmayı göze alabildiğim bir gün gereksiz olanları kaldıracağım.

    ayrıca tüm kayıtlarda etiket var. her kaydın altında etiketleri görebilirsiniz. önceki kayıtların etiketlerine ise sol sütundaki "label cloud" başlığı altından ulaşabilirsiniz. bunlar yeterli gelmezse, blog başlığı altındaki "polimer kil" ve "kart yapımı" linklerini kullanarak tüm arşive ulaşabilirsiniz.
    son olarak da blogumu açtığım zaman kucukseyler alan adı alınmıştı fakat bir blog yayında değildi. bu nedenle blogumun ismi kucuksheyler oldu. blog ismiyle atatürk'e saygısızlık arasında nasıl bir ilgi kurdunuz anlayamadım. size önerebileceğim tek şey böyle küçük şeylere takılmayın ve kendinizce çıkardığınız anlamları başkalarına mâl etmeye çalışmayın. sevgiler..

    müzeyyen, yaptığınız açıklama için teşekkürler :) sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. işçilik hep çok güzel oluyor.. temiz ve renkli =) bu da gayet hoş.

    YanıtlaSil
  9. Çok beğendim bunu da... Kavanozu kaplamak yerine sadece, bir desen yapıştırsak olur mu? Mesela kedili bir set hazırlana bilir mi? Neyle yapıştırılıyor acaba bunlar? Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  10. marifetli peri, tamamen kaplarken herhangi bir yapıştırıcı gerekmiyor. herhangi bir yüzeye tek tek desen blogundan kesilmiş parçalar ya da başka bir figür/biblo yapıştırılabilir. japon yapıştırıcısı gibi sağlam yapıştıran bir yapıştırıcı, seramik yapıştırıcısı hatta yüzeye göre sıcak silikon bile kullanabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  11. Teşekkür ederim cevabın için. İyi geceler.

    YanıtlaSil
  12. Merhaba çok güzel olmuş elinze sağlık. Ben de bir kalemlik kaplamak istiyorum da acaba hamuru kalemliğe (heryerde satılan seramik kalemliklerden) yapıştırmam gerekir mi? Kil tabancası ne işe yarıyor? Bir de bende şu hamuru incelten aletten de yok tamamen el işi olacak yapılar mi acaba?
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  13. cemal, teşekkür ederim. buradaki kavanoz gibi kalemliğin tamamını kaplayacaksanız herhangi bir yapıştırıcı gerekmez. desenler, şekiller yapıp parça parça kalemliğin üzerine monte edecekseniz piştikten sonra herhangi bir yapıştırıcıyla yapıştırabilirsiniz. pişirmeden önce yapıştırıcı kullanacaksanız, yanıcı/parlayıcı olmayan bir yapıştırıcıyı tercih edin.

    kil tabancası, buradaki gibi desenler yapmak için kullanılıyor. farklı uçları mevcut; kare, üçgen ya da yuvarlak gibi.

    hamur açma makinesi yerine mutfakta kullanılan merdane, cam bir şişe ya da benzer bir araç kullanabilirsiniz. hamur açma makinesi olmadan da aynı sonucu almak mümkün, makine sadece daha pratik. kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
  14. nasılllllllllllll sence

    YanıtlaSil
  15. bu desen cok hoşuma gitti bende yapmak isterim ama usta değilim nasıl yapılacagını anlatabilirmisiniz? elinize sağlık çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, ​bu linkte aynı desenin farklı renklerle yapımını anlatmıştım. kolay gelsin :)

      Sil

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin