fimodan bebek şekeri

kasım ayında ikinci kez teyze oluyorum. bu kez erkek yeğenim olacak. son yıllarda doğumlarda da nikahta olduğu gibi çikolatalar, şekerler dağıtılıyor. ben de ziyarete gelenlere verilmek üzere bu küçük mavi bebek arabalarından hazırladım. ne zamandır bebek şekeri örnekleri göstermek istiyordum, bahane oldu.

 elimde çok miktarda açık mavi renkte fimo hamuru olmadığı için 500gr bej rengi bebek/biblo hamuruna 1 paket mavi; sedefli görüntü için de 1 paket inci beyazı renkte fimo karıştırdım ve açık mavi bir hamur elde ettim. fimonun bebek hamurları epey sert olduğu için renkleri karıştırmakta çok zorlandım. miktar da büyük olunca 1-2 günüm sadece hamur yoğurmakla geçti.

hamuru, hamur açma makinesinin 2. ayarında açtım ve ikiye katladıktan sonra bebek arabalı desen ıstampasını bastım. kenarlarını ince uçlu kretuarla oydum.

 bebek arabasının tekerleklerini buradaki gibi kalpli kalıplarla hazırladım. arabanın güneşlik kısmına birkaç minik hamur kondurdum. hedefim 50 taneydi ama 40'a kadar dayanabildim. kısıtlı zamanda bu kadar fazla sayıda aynı şeyi yapmak biraz sıkıcıydı. ilk gelenler şekerleri kapar, akrabalarımıza duyurulur :)
ben sadece arabaları göndereceğim, şeker ve tül kısmını annemle ablam hazırlayacak. bu yüzden bitmiş halini gösteremiyorum. 

tamamlandığında nasıl birşey olacağına dair fikir vermesi açısından mavi bir tülü büzerek çöp şiş çubuğuna kurdeleyle bağladım. tülün içinde şekerleri hayal edin :)

bebek arabası tüle silikonla yapıştırılacak. arabanın arkasında mıknatıs olacağı için magnet olarak da kullanılabilecek.
 hangi gün doğacağı henüz belli olmadığı için doğum tarihinin ve adının yazdığı etiketleri de hazırlayamadım. tarih netlik kazanınca onları da bilgisayar çıktısıyla hazırlayıp tüllere zımbalayacağız.

daha önceden yaptığım birkaç bebek şekeri örneği daha var. fotoğraflarını çekmem gerekiyor. yapmak isteyenlere fikir vermesi açısından bir ara onları da göstermek istiyorum.


2 yorum :

  1. çok güzel olmuş elinize sağlık.. Ben de kuzenim için hazırladım çok teferruatlu oldu=))

    Sevgiler

    Efser

    YanıtlaSil
  2. bende arastirmalar yapiyorum bebegim için, çok guzelmis bu da. ellerinize saglik

    YanıtlaSil

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin