fimo düğmelerle yastık süsleme

düğmelerle benzer bir süslemeyi 10 marifette görmüştüm. düğmeler kalp şeklinde kart üzerine dikilmişti ve tebrik kartı yapılmıştı. fikir, gördüğümden beri aklımın bir köşesindeydi. fimolardan düğme yapmaya başlayınca hemen uyguladım.
 polimer killeri hamur açma makinesinin 3. ayarında açtım ve ikiye katladım. makinenin en kalın ayarı bile yeterince kalın olmadığı için bu yöntemi uyguluyorum.

metal kalıplarla farklı renkte ve şekilde bir sürü düğme hazırladım. kürdanla deliklerini açıp soğuk fırına koyup 110 derecede 30 dakika pişirdim. kalıplar makin's clay cutter ve kemper klay kutter

düğmeler çok güzel olunca fotoğraf çekmeye doyamadım :)


a4 boyutunda bir kağıdı ikiye katlayıp büyükçe bir kalp kestim. düğmeleri kalbin üzerine yerleştirdim. bu kalbi ve düğmeleri referans olarak kullandım. kağıdın dış kısmını ise şablon olarak kullanmak için yastık kılıfına iğneledim. diğer kalbin üzerinden düğmeleri sırayla alıp diktim. düğmeler farklı boyutta ve şekilde olduğu için kalp şeklini oluşturmak biraz zor oldu. 
sağ tarafta biraz yamukluk var, çok düzgün bir kalp şekli oluşturamadım ama onca düğmeyi diktikten sonra baştan başlamayı göze alamadım. zaten ömrüm boyunca bu kadar düğme dikmemişimdir :) aradan biraz zaman geçsin, sabrım yerine gelsin o zaman düzelteceğim.
bir sonraki hedefim, düz renk bir kazağımın orta kısmına böyle bir kalp dikmek. düğmeleri yapmak kolay ama dikme aşamasına katlanabilmem için uzunca bir zamana ihtiyacım var.

6 yorum :

  1. Bayram şekeri niyetine hepsini at ağzına tadında küçük düğmelere bayıldım; düğme demeye de bin şahit ister ayrıca..Çok şirinler..

    YanıtlaSil
  2. gülen tezer üstün, bence de çok şirin. her yere dikesim var o yüzden :) atkı, kazak, duvar panosu.. herşey olur bunlardan. sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. çok güzel olmuşlar, gerçekten şeker gibi...
    renkler de .ok uyumlu olmu, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. çok hoşlar ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. kazağa dikersek veya böyle yastığa ya kirlendiğinde yıkamak istersek ne olacak :)

    YanıtlaSil
  6. seda, yıkamak istersek yıkayacağız :D
    40 derecede makinede yıkayabilirsiniz.

    YanıtlaSil

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin