basit bir desen blogu ve düğme yapımı

fimoyla denemeler yaparken şimdiye kadar hiç yapmadığım çok kolay ama çok güzel bi desen çıktı ortaya. ben de düğme yapmaya karar verdim. fimoyla yeni ilgilenmeye başlayanların ilk desen denemesi bu olmalı :)

 sevdiğiniz birkaç renk fimoyu seçerek işe başlayabilirsiniz. bu çalışmayı akşam saatlerinde, ışık altında yaptığım için fotoğraflar biraz kötü, renkler de gerçeği fazla yansıtmıyor. hint kırmızısı, siyah, beyaz, karamel ve mavi rengini kullandım.

kırmızıdan bir silindir hazırlayıp hamur açma makinesinin en kalın ayarında açtığım siyah fimoyla kapladım.
çok simetrik bir görüntü oluşmasın diye bazı renkleri daha kalın hazırlamak istedim. bu yüzden siyah fimoyu 2 kat kullandım. siyahtan sonra beyaz, karamel ve mavi renkli fimoyu birer kat kullandım. tüm renkleri makinenin en kalın ayarında açtım.
 burada yine gündüz oldu. renkler daha iyi :) silindiri önce elimde sıkıştırdım, sonra zeminde yuvarlayarak 3-4 parçaya böldüm. farklı kalınlıklarda desen blokları oluşturdum. maket bıçağıyla 2-3 mm'lik dilimler kesip karışık şekilde şeffaf dosya arasına dizdim.
 el merdanesi kullanarak deseni birleştirdim. tamamen birleşmesi, çizgilerin yok olması için sabırla uğraşmak gerekiyor :) eğer ihtiyaç duyarsanız hamur açma makinesinden geçirebilirsiniz.
 deseni birleştirme aşamasında kil çok inceldiği için desende kullandığım mavi renkten açtım ve desenin altına koydum. büyük yuvarlak kesiciler kullanarak kestim. birkaç tane de kelebek yaptım. onlar düğme değil kolye ucu olacak.
 düğmelerin kenarlarındaki renk farkını kapatmak için hamur açma makinesinin 4-5 ayarında açtığım mavi kili kullandım.
 süs olsun diye deliklerini açarken de minicik mavi killer kullandım. böyle daha sevimli oluyorlar. son rötuşları da yaptıktan sonra fimoları 110 derece soğuk fırına koyup 30 dakika pişirdim. 
kelebeklerin pişmiş hali. yuvarlak desen kelebeklere çok yakıştı. 

 bunlar, aynı desen bloguna bir kat mavi, bir kat kırmızı fimo sarıp yaptığım denemeler. desen dilimlerinin birleştirilmemiş haline bayıldım. el merdanesiyle birleştirmeden, uygun şeylerde kullanmayı düşünüyorum(saksı, mumluk, vazo gibi birşey olabilir) birleşmiş hali diğeri kadar güzel olmadı. sonuçlarsa aşağıda.


kalbi kolye yapacağım. üzerine resin döktüm, kurumasını bekliyorum. hazır olunca tekrar fotoğraflayacağım.

deneyecek olanlara, iyi eğlenceler :)

7 yorum :

  1. çok güzeller emeğine sağlık bir ilham perisi de bana uğrarsa şayet:)) deniyeceğim sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel anlatmışsın yine. Ben fimo almıştım bir ara, ama yapmak için hiç fırsat olmadı. Daha doğrusu nasıl yapacağımı bilemediğimden öylece duruyor. Senin sayfana her geldiğimde hevesleniyorum:) Çok kolaymış gibi anlatıyorsun. Oysa başka bloglarda, yandığını, kırıldığını, renklerinin bozulduğunu okuyunca, malzememe kıyamıyorum:( Oysa bu polimer kil de bayatlıyormuş, doğru mu? Benim elimde siyah, beyaz ve gri var. Kolye yapacaktım güya...:)

    YanıtlaSil
  3. herşeyden azıcık, peri meri beklemeyin. zorlayın azıcık, çok zevkli :)

    marifetli peri, gösterdiklerim dışında yaptığım özel birşey yok. gerçekten basit. fırını önceden ısıtmaz, 150-160 derecede pişirmeye kalkmazsanız yanması ya da renk değiştirmesi mümkün değil. paketini açmazsanız uzun süre dayanır, açarsanız da biraz sertleşir ama yeteri kadar mıncıklar, sıkar ve yoğurursanız yumuşar. siyah,beyaz grili pratik birşey hazırlayayım bi ara. belki kıyarsınız bu sefer :)

    YanıtlaSil
  4. Siz böyle dedikten sonra, yapmazsam utanırım zaten:) Çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  5. cok guzel gorunuyorlar ellerine saglik, keske vaktim olsa da bende denesem :)

    YanıtlaSil
  6. Bloğunuz dolu dolu gezmekten zevk aldım takipteyim..

    YanıtlaSil
  7. ben bayıldım gördüklerime :) ne diyeceğimi şasırdım. elinize kolunuza sağlık gerçekten çok güzel şeyler yapmış ve paylaşmıssınız. elinize ve yüreğinize sağlık tekrar :))))))

    YanıtlaSil

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin