pasaj'da yaprak dökümü

gazetelerdeki klişe başlıklar gibi oldu ama bu başlıktan daha uygunu olamazdı. 


birkaç gündür pasaj foruma yazdığımız tüm yorumlar, açtığımız tüm başlıklar kaldırılıyor. pasaj kurulduğundan beri destek ekibi bu kadar çalışmamıştır eminim. her konuyu her mesajı kontrol edip, pasaj'ın uygulamalarını ve foruma yazılan yazıların kaldırılmasını eleştiren ne kadar yazı varsa anında kaldırıyorlar. bu çabayı, sitenin gelişmesi, daha çok insana ulaşması ve teknik aksaklıkların giderilmesi için gösterseydiler şimdiye kadar çok popüler bir alışveriş sitesi yaratabilirlerdi.


yazdığımız yazılar en geç 1-2 saat içinde kaldırıldığı (kendilerini nasıl buna adadıklarını görmek için "pasaj boutique neden açıldı?" ya da "mesajlarımız neden kaldırılıyor?" diye başlık açmayı deneyin) ve yazdıklarımız boşa gittiği için fikirlerimi buradan duyurmak istedim.

forumdaki hareketlilik ve eleştirel seslerin çıkması "pasaj boutique" adıyla yeni bir bölüm açılmasıyla başladı. pasaj yönetimi herhangi bir açıklama yapmadan birkaç kişiyi seçip ürünlerinin gösterimi için ayrı bir bölüm tahsis etmişti. bu uygulamanın eşitsizlik yaratacağını belirten, bu uygulamanın ne amaçla başladığını soran, orada yer almak için ne gibi şartların yerine getirilmesi gerektiğini merak eden tüm mesajlar silinmeye başlandı.

mesajlar silindikçe sesler yükseldi, yeni başlıklar açıldı. pasaj yönetimi açıklama yapmak yerine, açılan her yeni konuyu kaldırmayı tercih etti. bununla yetinmeyip bazı üyelerin üyeliğini sonlandırdılar. bu kişilerden biri de ben olacağım fakat tamamlanmamış satış işlemlerim olduğu için sanırım, beni bugün atmayı uygun görmediler :)  bazı üyeler de kendi istekleriyle ayrıldılar.



işin buralara kadar varması çok üzücü. fakat asıl üzücü olan keşfettiğimiz günden beri desteklediğimiz, etrafımıza duyurduğumuz, facebook sayfalarımızda ve bloglarımızda yer verdiğimiz, gelişmesi için fikirler üretip paylaştığımız bir sitenin üyeleriyle savaşan, farklı bir ses yükseldiğinde -açıklama yapmak yerine- üyelerini susturmaya çalışan, eleştirileri görmezden gelen bir şekilde tavır takınması.


teknik aksaklıkları bir türlü giderilmeyen, reklam için bütçe ayırmayan ve kitleselleşemeyen sitenin bir de üyelerine söz hakkı tanımaması nedeniyle birçok üyesini kaybedeceğini düşünüyorum. 


neyse ki alternatifimiz var. fimodan yaptığım takılarım ve malzemelerimle artık emeksensin.com'da olacağım. alternatif arayanlara çağrımdır.


pasaj yönetimine not: hadi bunu da kaldırın!

5 yorum :

  1. Ben ordan umudumu keseli çok oldu:(( Ben de 1 hafta önce emeksensin de hesap açamak zorunda kaldım umarım orası da bir süre sonra aynı şekle girmez.

    YanıtlaSil
  2. herşeyden azıcık, ben de dün üye oldum ama emeksensin bana daha ciddi geldi. teknik olarak da herhangi bir sorunu yok gibi görünüyor. şu an pasaj kadar tanınmıyor ama pasaj da biz üyeler sayesinde tanındı ve gelişti nihayetinde.

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Sanırım pasaj butik bölümünü kaldırmışlar =) ya da görünmeyen bir yere filan mı almışlar? :D

    YanıtlaSil
  5. ecem y, kaldırıldığını ben de gördüm birkaç gün önce fakat geçici birşey bu. tekrar başlayacak, forumdan duyurusu yapıldı. zaten sorun aslında pasaj butik değil, böyle bir uygulamanın sessiz sedasız birkaç üyeyle başlatılması ve diğer üyelerin fikirlerine saygı duyulmaması. forumdaki demokratik olmayan uygulamalar nedeniyle küstüm ben pasaja :)

    YanıtlaSil

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin