melek duvar süsü


epeydir yeni birşeyler ekleyemiyordum. hem burada paylaşmaya değecek yeni birşey üretmediğim için(seri bir şekilde kalpli düğmelerden yapıyorum çünkü) hem de pasaj'dan bir an önce ayrılmak istediğimden bütün ürünlerimi emeksensin'e taşımakla uğraşıyorum ve bu taşıma işi epey vaktimi alıyor. bazen de paylaşmaya değer şeyler yapsam bile burada hava genelde yağmurlu ve kapalı olduğu için fotoğraflarım kötü oluyor. çirkin fotoğraflara da yer vermek istemiyorum. bahar geldikçe günler biraz daha uzun ve aydınlık olacak, o zaman daha çok şey paylaşabileceğim.


bu melek figürlerini yapmak ne zamandır aklımdaydı. karanlıkta parlayan fimolarla yapmak istiyordum. geçen hafta birkaç tane fimo alınca hemen yaptım. tam da hayalimdeki gibi oldular. yatak odası duvarları için çok ideal bi süs oldu.
 yapmak isteyenler için fimonun adı ve numarası. bu türde bir polimer kili denemediyseniz hemen alın. paketinin bile ışıksız ortamda parladığını göreceksiniz. çocukların, bebeklerin odalarını hatta tavanlarını süslemek için yıldızlar, aydedeler yapmak için en ideal fimo türü bu. kurabiye kalıplarıyla kolayca yapabilirsiniz. fakat fimo için kullandığınız kalıpları bir daha kurabiye yapmak için kullanmayın.
 fon kartonuna melek silueti çizip kenarlarını keserek bir şablon oluşturdum. fotoğrafın üzerine tıklayarak büyütürseniz ekrana aydınger kağıdı koyarak kolayca çizebilirsiniz :) 
polimer kili hamur açma makinesinde açtıktan sonra şablonu üzerine koydum ve kenarlarını kretuarlarla oydum.

 fimoyu açarken makinenin 3 ayarını kullandım, sonra kili ikiye katlayarak melek şeklini hazırladım. hamur açma makinelerinin en kalın ayarı bile yeterince kalın olmuyor çünkü.
 sıradan maket bıçakları kenar oyma işi için pek ideal değil. bu yüzden çok ince ve sivri uçlu farklı boyutlarda kretuarlar kullanıyorum. küçük hatalar pürüzler olursa fazla önemsemeyin. keserek düzeltmeye çalıştıkça şekil bozulabilir.
melekleri soğuk fırına koyup 110 derecede 30 dakika fırınladım. soğuduktan sonra  ip geçireceğim metal aparatlarını taktım. bu tür yapıştırılarak kullanılan bir aparat kullanmayacaksanız, melekleri fırınlamadan önce delik açmayı unutmayın :) kafalarını delme fikri bana pek hoş gelmediği için bu yöntemi tercih ettim ama kanatlarından, hatta gövdelerinden de delik açılabilir.

kenarlarda pürüz olursa önemsemeyin demiştim ya, işte şimdi o pürüzleri giderebilirsiniz. çok ince zımparayla, zımparanız yoksa tırnak törpüleriyle kenarlardaki pürüzleri törpüleyebilirsiniz.
 ben aydınlık havayı görünce fotoğraf çekme telaşımdan henüz törpüleyemedim. kanatlardaki bozuklukları görebilirsiniz.
 bunlar da karanlıkta çekmeye çalıştığım fotoğraflar. karanlıkta fotoğraf çekmek pek mümkün değil. parlaklığı biraz belli olsa da tam olarak gerçekte nasıl göründüğünü yansıtmıyor. bu yüzden alın, yapın, her yere asın kendiniz görün :)

5 yorum :

  1. polimer kile merak salmam siteniz sayesinde oldu :) ilk hamurlarımı fimo marka aldım, ancak ithalatçı sorunu nedeniyle (öyle dediler) izmirde artık her renk bulunmuyor, tahtakalede de şimdi benzer bir sorun yaşadım. acaba sculpey marka hamur kullandınız mı? sanırım daha yumuşak bir dokusu varmış fakat el izi çıkmasından çekiniyorum. bir de cernit diye bir marka var tahtakalede, onunla ilgili bir şey biliyorsanız paylaşırsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  2. nugnug çok sevindim :)
    izmir'deyseniz kemeraltı'ndaki velioğlu kırtasiyede creall-therm marka polimer kil bulabilirsiniz. ben de izmir'deyken fimo bulamayınca başka markalar alıyordum. hem fiyatı fimodan daha ucuz hem de çok uzun süre dayanıklı. 2 yıl önce aldığım killer bile yumuşacık duruyor :) sadece renk seçeneği az. cernit marka da kullanıyorum, simli ve porselen görünümlü olanları çok güzel. fimoya göre hem cernit hem de creall-therm daha yumuşak. paketlerini açıp birkaç hafta bekletirseniz biraz sertleşirler. çalışırken ara ara buzdolabına koymayı da deneyebilirsiniz. ben sculpey kullanmadım; okuduğum kadarıyla biblolar, figürler yapmaya uygun ama desen bloğu yapmaya uygun değil. yine de denemeden birşey söylemek istemem. sculpey denemek istiyorum zaten, bu bahaneyle denerim belki :)

    son olarak, tahtakale'den fimo almanızı önermiyorum. fiyatları çok uygun olduğu için dayanamayıp ben de almıştım ancak stoklarındaki ürünler çok eski ve çoğu kurumuş durumda. sağlamlarıyla karıştırıp yoğurarak ya da kil yumuşatıcı kullanarak yumuşatıp düzeltecek sabrınız yoksa oradan almanızı önermiyorum. en azından alışverişten önce bu konuda bilgi alın, iade koşullarını araştırın.

    fimo eberhard faber'indi, staedtler firmasına satıldı. bu nedenle dağıtımda aksaklık yaşanıyor sanırım. aşağıdaki linkten yeni türkiye sorumlusunun iletişim bilgilerine ulaşabilirsiniz. sevgiler..

    http://www.staedtler.com/agency_turkey.Staedtler?ActiveID=97401

    YanıtlaSil
  3. çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  4. merhaba,
    öncelikle güzel paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim.
    bu site gerçekten çok hoş,
    Acaba tahtakale de tam olarak nerde bulabilirim.bir de fiyatları tahmini nelerdir ? ben hiç yapmadım ama hobi olarak denemek istiyorum :)

    YanıtlaSil
  5. adsız, teşekkür ederim. tahtakale diye bahsettiğimiz yer, tahtakale hobi market. online alışveriş için bu linkten ulaşabilirsiniz ancak fimo marka alacaksanız alışverişten önce killerin taze olup olmadığını sorun. eğer değilse başka marka polimer killeri de kullanabilirsiniz. iyi eğlenceler :)

    YanıtlaSil

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin