kil tabancasıyla kare desen blogu, yüzük ve broş


 daha önce burada kil tabancası/clay gun ile yapılana benzer şekilde bir desen blogunun yapımını anlatmıştım. burada ise aynı desen bloguyla yaptığım kolye, küpe ve yüzük örneği var. o zaman kil tabancam yoktu ve bu desen blogunun hazırlanması epey uzun sürüyordu. kil tabancası edindikten sonra bu desenin farklı renkleri için denemeler yaptım. şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki bu deseni hazırlarken, kil tabancası olup olmaması pek önemli değil.

fimodan bu kare desen blogunun, elle hazırlanması uzun sürüyor bu nedenle biraz zahmetli fakat şekiller daha muntazam duruyor. kil tabancasının pratik olduğu düşünülebilir -ki ben de öyle düşünüyordum-  ancak denedikten sonra fikrimi değiştirdim. çünkü enjektör şeklindeki kil tabancasını sıkarken müthiş bir güç gerekiyor.
fotoğraftaki silikon tabancası gibi olsa çok daha az güç sarfederek desenleri oluşturmak mümkün olur. internette araştırma yaptığımda bu tarz kil tabancalarının da satıldığını gördüm. ben enjektör şeklinde olandan almış bulundum fakat eğer yeni alacaksanız üstteki fotoğraftaki silikon tabancası mantığıyla çalışan kil tabancalarını tavsiye ederim.

fimo hamurlarını iyice yumuşattıktan sonra fotoğraftaki gibi sırayla kil tabancasına yerleştirdim ve kare ucu takarak desen blogunu çıkarttım. kil tabancası kullanarak desen blogu oluşturacaksanız mutlaka fimo softla yapın. klasik fimo bu iş için uygun değil. hatta eberhard faber, kil tabancalarıyla kullanılmak üzere süper soft fimo adı altında bir polimer kil çıkarsa harika olur.

 
uzun desen blogunu 12 parçaya bölerek üstteki fotoğraftaki gibi bir dikdörtgen blog elde ettim. el merdanesiyle her yüzeyinden geçerek deseni sıkıştırdım. maket bıçağıyla ince ince dilimleyip zeminde merdaneyle üzerinden geçerek deseni birleştirdim. sağdaki fotoğrafta bu desen blogundan hazırladığım kolye ucu var. kalıp olarak stick yapıştırıcının kapağını kullandım. şekilli kurabiye kalıplarınız varsa çok güzel kolye uçları yapabilirsiniz. alttaki fotoğraflar ise aynı desenden yeşil tonlarıyla yaptığım broş ve yüzükler. deseni çok sevince kendimi tutamayıp 10 tane yüzük yaptım :)


fimodan hazırladığım tüm takıları soğuk fırına vererek 110 derecede 30 dakika pişirdim ve fimo verniğiyle vernikledim. hazırladığım bu fimo yüzük ve broşları yakında pasajıma ekleyeceğim. almak isteyenler göz atabilir.

yapacak olanlara ise şimdiden kolay gelsin.

9 yorum :

  1. Çok güzel olmuşlar. Elinize sağlık. Polimer kille, birşeyler yapmayı çok istiyorum ama cahilim bu konuda biraz. Çok zevkli görünüyor. Başlarsam size soru sorabilir miyim?

    YanıtlaSil
  2. marifetli peri teşekkür ederim. bence vakit kaybetmeden başlayın :) deneye deneye öğrenirsiniz. sorularınıza zevkle yanıt veririm, sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Ben daha gitmemiştim:) Gezintiye çıkmıştım. Çok teşekkür ederim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Yine her zamanki gibi harika görünüyorlar. Çok özenli ve güzeller :)

    YanıtlaSil
  5. Beni kışkırttınız yaptıklarınızla. Malzeme aldım, basit şeylerle başlayacağım. Tenkitlerinizi eksik etmeyin lütfen. Arada gaz da verin ki küsmeyeyim fimolara:))Bazen sorularım olabilir mi?Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. lovebug, her zamanki gibi teşekkür ederim :)

    neduk, sizi kışkırtabildiğime sevindim. blogun işe yaradığını görüyorum böylelikle. gaz veririm tabi, yeter ki hemen küsmeyin :) aklınıza gelen her şeyi sorabilirsiniz. kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  7. bu arada, blogunuzu açtığımızda en üstte çıkan resim(ne deniyor bu resme bilmiyorum) vardı. ürünleriniz vardı fotoğraf fotoğraf. Şimdi yerinde sadece yazı var. Eski fotoğraflı hali çok daha güzeldi =)

    YanıtlaSil
  8. lovebug, sitenin şablonunu genişletince fotoğrafın boyutu küçük kaldı. bu nedenle kaldırmak zorunda kaldım fakat yenisini yapacağım bir ara. ben de seviyorum o halini :)

    YanıtlaSil
  9. harika şeyler.bayıldım.ben genelde şeker hamuruyla oynuyorum.ama bunlarla da oynamak çok zevklidir eminim .sevgiler:)

    YanıtlaSil

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin